Direktlänk till inlägg 31 mars 2008

Nu tar mattes resa lite mer tid...

Av Lycka, en servicehund - 31 mars 2008 07:49


Tyvärr så hann vi inte vara ute så mycket som vi brukar idag, eftersom matte hade så mycket att göra inomhus. Det packas och det fixas! På eftermiddagen skulle matte göra ärenden på stan och då följde vi ju med.


På hemvägen passade vi på att träna. Vi tränade "sitt, stanna" och vi sitter alla tre blickstilla. Det här momentet har varit svårt för mig förut, men nu är det inga problem.


Vi fick också träna "gå fint" (linförighet) och "hopp".


Efter det fick jag springa efter snöbollar i djupsnön. Paula var också på lekhumör och kampade (med mattes vante) med mattes assistent. Ruben var som vanligt inte så sugen på att leka så han satt och tittade på sina "galna" småsyrror, man kan nästan höra honom sucka!  Om han hade kunnat prata så hade han nog sagt: "Kooom nuuu...".


Efter maten fortsatte vi med att träna det vi började med igår. Jag fick träna "volt" och idag forstod jag direkt vad jag skulle göra, men än så länge så använder matte targetpinnen.


Paula tränade också "volt" och hon kunde nästan göra en volt utan pinnen.
Hon fick också "backa", men hon använder pinnen eftersom hon inte har gjort det så många gånger förut.


Ruben backade också och han kom ihåg från igår vad han gjorde så det gick jättebra.


Sen la jag mig på soffan och gnagde ben och då avslutade Ruben och Paula med att krypa. Ruben tog ett kryptag när matte sa "kryp" och han har inte längre targetpinnen som hjälp.


Imorgon bitti ska matte till en 1:a klass och prata om Brukshundklubben och olika saker som man kan ANVÄNDA hunden till, tex. spår och skyddshund. Matte ska också prata om servicehundar och då såklart framförallt om mig och min träning. Barnen ska få se bilder på mig när jag arbetar och så ska matte visa mitt tjänstetäcke. Tyvärr så får jag inte följa med dit, men "moster" kommer och hämtar oss så vi ska vara där några timmar.


LYCKA

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lycka, en servicehund - 3 juni 2010 10:51

Jag har en NY BLOGG, den hittar du här: http://www.lyckasblogg.blogspot.com   Det var min gammelmatte, UllaBritta på Trollsången, som först gjorde en hemsida åt mig, och som sedan började hjälpa matte att publicera min text och mattes bilder i en...

Av Lycka, en servicehund - 2 juni 2010 18:55

Nu har Mixa varit hos oss i fem veckor och det går fantastiskt bra! Både jag och Ruben gillar henne skarpt och har accepterat henne fullt ut och alla som träffar henne blir förtjusta!      Ruben och Mixa har funnit varandra och ligger och vilar...

Av Lycka, en servicehund - 1 maj 2010 13:00

Nu är jag tillbaka i bloggvärlden och det har hänt massor under dessa månader; både tråkiga och bra saker!    Hela vår nya familj Först av allt så vill jag berätta dom tråkiga nyheterna: vår lilla Paula fick sin cancerdiagnos för två veckor ...

Av Lycka, en servicehund - 17 januari 2010 16:53


       Hej! Nu har jag bestämt att ha ett blogguppehåll! Matte säger att vi inte riktigt har tid, utan ska ägna den tiden till annat! Fast jag återkommer så småningom, säkerligen i februari. Då har jag ju också hunnit varit på inofficiell ut...

Av Lycka, en servicehund - 15 januari 2010 19:11

  Igår, torsdag, så skulle vi träffa Barbro på stan så vi promenerade upp. På hemvägen så fick Ruben värsta rycken, och bara sprang och sprang! Och nu när det är mycket varmare ute än det var för ett par veckor sedan, så vill han gå. Han sitter int...

Ovido - Quiz & Flashcards