Alla inlägg den 10 mars 2008

Av Lycka, en servicehund - 10 mars 2008 21:12


Nu mår Paula mycket bättre, även om hon fortfarande är lite trött.
Hon har blivit piggare och piggare allteftersom dagen har gått.
I morgon är hon nog sig själv igen.


Efter att matte hade städat så for vi direkt till moster Katti.
Bran var där, men han är så gammal så han vill inte leka med mig.
Jag försöker få igång han lite grann när vi kommer dit, men det är ingen idé.


Pontus och hans kompisar lekte på baksidan och jag ville vara med och leka, men jag fick inte. Dom påstår att jag förstör deras "hoppbackar"!
Jag förstår inte vad dom menar, jag gräver ju bara LITE (enligt mig själv i alla fall)...


När vi kom därifrån så var klockan ganska mycket så vi åt och sen sov vi en stund. Sedan gick vi bara ut på våran vanliga kvällspromenad.


Ingen träning idag alltså! Men det hör ju som sagt till ovanligheterna.
Jag har blivit jätteduktig nu vid hundmöten (när jag går i koppel). Förut ville jag gärna hälsa på alla hundar jag såg, men nu tittar jag nästan bort när vi möter hundar. Jag har tränat väldigt mycket på det här och jag får MYCKET! beröm och en godisbit när jag lyckas.


Nu ska jag bli lika duktig vid hundmöten när jag går lös också! Men matte säger att det är en mognadsfråga också, jag är ju inte särskilt gammal ännu, bara 1,5 år.


LYCKA

Ovido - Quiz & Flashcards