Alla inlägg den 18 mars 2008

Av Lycka, en servicehund - 18 mars 2008 20:47


Idag har vi varit med matte och handlat massa ben till oss som ska räcka över påskhelgen.


Sedan fortsatte vi våran träning med att sitta i utgångsställning med apporten. Nu har jag börjat få kläm igen på utgångsställningen och apporten håller jag utan problem tills matte säger "tack". Då lägger jag den fint i hennes hand.


Nästa steg blir att matte slänger iväg apporten när jag sitter bredvid henne och sedan ska jag på kommando hämta apporten och sätta mig i utgångsställning.


Paula och Ruben fick också träna samma sak.


På kvällen var vi som vanligt, på tisdagar, på brukshundsklubben. Idag hade vi en ny medlem, en liten valp, det var spännande för oss andra.


Idag visade matte för barnen, för första gången, hur man tränar med klicker. Sen fick barnen "klicka in" sina hundar och så tränade vi inkallning med klicker.  Hundarna var jätteduktiga fast det var första gången för dem.


Vi fick också gå på en promenad så att vi fick rasta oss.


Nu hade jag glömt att det var obehagligt att åka bil till Överkalix i Söndags och hoppade utan problem in i taxin.


LYCKA

Ovido - Quiz & Flashcards