Alla inlägg den 25 mars 2008

Av Lycka, en servicehund - 25 mars 2008 11:20


GRATTIS! GRATTIS! till lilla Ruben som fyller 8 år idag! Vi har däremot inte firat honom på något speciellt sätt.


Vi har knappt varit hemma idag så vi har inte hunnit träna någonting inomhus, fast ibland kan det också vara skönt att ta en paus.


Jag har fått leka mycket utomhus idag och jag hoppar som en gasell i snön!
Matte gick bl.a idag på biblioteket och lånade en bok om Brasilien. Som vanligt så fick jag följa med in och bibliotekarierna blir så glada när de ser mig. Jag börjar känna mig riktigt hemma där nu!


Mitt på dagen när jag låg och sov i soffan så kom posten och jag sprang och hämtade den och gav den till matte. När mattes assistent kom tillbaka från lunchen så tog jag posten från matte, sprang och visade den till assistenten och sprang och la den tillbaka i mattes famn!


Ibland funderar matte på vad jag sysslar med... Förstår inte matte att jag blir så stolt när jag är så duktig så jag måste visa för alla vad jag kan?


Eftersom vi inte hann träna inomhus så tränade vi en stund när vi ändå var ute. Vi fick alla 3 träna "sitt, stanna" och inkallning. Nu sitter jag still fast matte rullar iväg långt och rör mig inte ur fläcken förrän hon ropar!


På kvällen så var vi trötta och jag och Ruben låg sida vid sida och sov på köksgolvet.


LYCKA

Ovido - Quiz & Flashcards