Alla inlägg den 24 mars 2008

Av Lycka, en servicehund - 24 mars 2008 19:59


Idag har matte städat som vanligt på måndagar. Hon blir GALEN på oss eftersom vi blir så rastlösa när hon städar och inte har tid med oss. Vi vankar runt och så skäller vi åt minsta lilla ljud från farstun! Idag var vi av någon anledning ovanligt jobbiga, man skulle  kunna tro att vi inte hade varit ute på evigheter!


Nåja, när matte var färdig så fick vi äntligen träna. Först fick jag börja med utgångsställningen. Sedan fick jag fortsätta med att börja träna läggande och ställande under gång. Det har jag aldrig gjort förut som ett helt moment. Liggandet och ståendet kan jag ju sedan förut, men det är nytt för mig att få ihop det som ett helt moment. Jag lyckades faktiskt med både läggandet och ställandet, men matte lämnade bara mig en liten, liten bit nu första gången.


Sedan fick jag träna på att öppna kylskåpsdörren och idag drog jag riktigt ordentligt så matte tror att jag snart kommer att klara det.


Paula fick också träna på samma moment som mig, men hon har  lite svårt med att  ligga kvar, hon vill gärna resa sig upp när matte rullar iväg.
När det gäller ståendet så fick hon börja med att träna "stå" från olika positioner.


Ruben tränade på att växla position mellan "sitt" och "ligg". Han har kunnat det jättebra förut, men det är ett bra tag sedan han tränade det så det gick lite trögt i början. Han fick in snitsen efter en stund och då var det inga problem.


På kvällen tränade vi inte eftersom vi for iväg med matte. Det var iskallt när vi skulle gå hem så vi joggade hela vägen!

LYCKA

Ovido - Quiz & Flashcards