Alla inlägg den 9 mars 2008

Av Lycka, en servicehund - 9 mars 2008 19:19


Tyvärr så är Paula fortfarande dålig så vi har inte varit ute så mycket. Paula går bara precis utanför dörren och kissar och sen vill hon gå in. Fast hon är lite piggare idag och har ätit lite fisk så matte tror nog att hon är frisk imorgon. Matte tycker att det är så tråkigt när Paula är så dålig för hon är annars den som märks mest i våran familj (aktiv och skällig!).


Hon har inte heller velat leka med mig och vi brukar ju i vanliga fall leka varenda dag. Fast jag märker att hon är sjuk så jag har inte ens försökt att få henne att leka. Jag busade en liten stund med Ruben efter maten.


Egentligen så gjorde det inte så mycket att Paula var sjuk idag eftersom det har kommit så väldigt mycket snö här i Kiruna och matte kan omöjligt ta sig ut med rullstolen.


Idag fick jag börja med att träna lite moment till LK1. Jag fick träna: Utgångsställning, läggande och apport. De här momenten kan jag sedan tidigare, men vi måste finputsa dem om vi ska tävla.


Jag fick också träna på mitt tjänstetäcke. Nu tar jag den från spiken och lägger upp den i mattes famn varenda gång! Nu ska jag börja träna det momentet på lite längre avstånd, just nu sitter matte alldeles bredvid mig. Så småningom så ska jag kunna hämta täcket och ge det till matte var hon än befinner sig i lägenheten.


Ruben fick träna på att lägga pennan i skålen, som Paula gör, och det verkar som att han till slut började förstå vad han skulle göra. Han är lite slarvig så han SLÄNGER pennan i skålen! Han fick också göra en övning som han inte har gjort på länge: Han sätter sig i badrummet med dörren nästan helt stängd. När matte säger: "Ruben kom" så öppnar han dörren, kommer ut från badrummet och stänger dörren efter sig!.


Matte försökte också få Ruben att rulla runt på golvet (Han har kunnat det förut), men det gick sådär...


Sen fick jag och Ruben söka godis.


Paula VILLE träna, men hon orkade inte. Hon låg i soffan och tittade på oss när vi höll på. När vi sökte godis, sökte hon också en stund, men hon åt inte upp de godisar som hon hittade.


LYCKA

Av Lycka, en servicehund - 9 mars 2008 13:52


Hej allesamman!

Nu har min matte och "moster" fotograferat och skickat bilder till min bloggmaster och uppfödare UllaBritta. Hon kommer att publicera lite bilder, så framöver blir det det kanske både text- och bildbloggar.


Först lite vinterbilder, för vinter och snö är nästan det bästa jag vet, när jag inte arbetar med matte förstås.


Jag och min familj på vintermarknad i Kiruna


Snörullning är sååååååå skönt!


Jag gräver...


...och gräver...


...och ibland tar jag en kort paus.


Jag och min älskade dummy


Tjohooooooooo, det HÄR är skoj!


Testa vinterns möjligheter, vetja

hälsar

LYCKA

Ovido - Quiz & Flashcards