Alla inlägg den 15 mars 2008

Av Lycka, en servicehund - 15 mars 2008 20:06


Nu är det nästan så att man får vårkänslor! Vi har varit ute och gått hela dagen i det härliga vädret.


Jag fick börja med att ha tjänstetäcket på mig för att, som matte säger: inte bara träna kroppen utan även "knoppen" (det är ansträngande psykiskt att gå med tjänstetäcket eftersom jag är så koncentrerad då).


Matte hade med sig min dummy eftersom när jag blir "ledig från jobbet" så är det bara lek som gäller för mig!


Vi träffade en trevlig dam som gav oss lite godis. Hon sa att det syntes att jag är ung när jag for omkring som en galning med en pinne! Innan hon gick så hade hon lite dragkamp med mig och min pinne.


Paula och Ruben fick klappar av henne eftersom dom satt stilla brevid henne.


Efter maten så fick vi träna. Jag tränade på att bära soppåsen inomhus och det är inga problem. Ute klarar jag bara av att bära den en liten, liten bit.
Fast det var likadant när jag skulle lära mig att bära tidningen och det går ju bra nu.


Jag fick också fortsätta träningen med att öppna kylskåpsdörren, men det är svårt eftersom jag fortfarande är rädd för dörren sen jag fick den i huvudet när jag var liten. Till sist så tränade jag på att stänga dörrar. Det har jag inga problem med.  Ibland blir jag trött på matte för att hon inte tänker på att jag KAN det och glömmer bort att be mig göra det åt henne när hon behöver det!


Paula fick krypa och även hon fick stänga dörrar.


Ruben fick också stänga dörrar eftersom han tycker att det är så himla roligt. Han fick avsluta med att "puttabollen".


Sen fick vi tillsammans träna "varsågod". Då ligger vi bredvid varandra med godis framför och måste vänta på kommandot innan vi får ta godisbiten.


Imorgon ska jag och matte stiga upp väldigt tidigt på morgonen eftersom vi ju ska åka till Överkalix. Det ska bli väldigt spännande och rapport kommer på måndag, det blir alltså ingen blogg i morgon.


Nu kom "mommo" och hon ska vara med Paula och Ruben i morgon när jag och matte åker iväg.

LYCKA

Ovido - Quiz & Flashcards