Alla inlägg den 26 mars 2008

Av Lycka, en servicehund - 26 mars 2008 21:06


Idag fick vi våran träning på förmiddagen och vid lunchtid eftersom matte var upptagen på eftermiddagen.


Jag fortsatte min träning med att komma med apporten i utgångsställning. Nu kan jag starta en liten bit ifrån matte (bakom ryggen). Jag har inga problem med att hålla apporten, jag släpper den inte förrän matte säger "Tack". Sen när jag ska släppa den, lägger jag den försiktigt i handen.
Sen fick jag träna utgångsställning och nu sätter jag mig snabbt i rätt position.


När jag ska sätta på Cd-spelaren åt matte så har jag några gånger kommit åt radioknappen (det är tre olika knappar på stereon). Idag fick jag finjustera den träningen så att jag alltid trycker på cd-knappen. Sen ska jag också börja med att öka avståndet till cd-spelaren så att matte kan ge mig kommandot när hon är längre bort.


Paula och Ruben fick träna på att bara hålla i apporten. Paula håller den bra (fast ibland får de för sig att lägga den BAKOM matte) och Ruben har också blivit riktigt duktig på det.


Sen fick vi alla tre krypa, samtidigt! Och idag så kröp Ruben för första gången utan att lyfta rumpan och han lärde sig också idag att krypa utan targetpinnen! Av någon anledning så tycker vi alla att det är jätteroligt att träna kryp...


Sen på kvällen så for vi iväg med matte. Och Paula som ALDRIG vill leka med andra hundar (förutom mig och Ruben förstås) skulle helt plötsligt börja leka med en helt främmande hund!


När vi kom hem så mötte jag min granne och vi lekte med varandra, i hissen, av alla ställen! Det gick jättebra, vi höll på med att bita varandra i halsen och brottas lite grann.


God natt, önskar

LYCKA

Ovido - Quiz & Flashcards