Alla inlägg den 19 mars 2008

Av Lycka, en servicehund - 19 mars 2008 21:40


Idag fick vi stiga upp lite tidigare än vi brukar. Matte skulle till frisören på förmiddagen och vi fick följa med. Tyvärr fick vi inte följa med in, inte ens jag, eftersom frisören var rädd att det skulle komma in någon kund med allergi. Fast matte hade tagit med våran filt, så vi satt på den, i solen så det var helt okej att vänta på henne.


Sen fick vi ju en promenad när vi gick hem och det är ju alltid roligt!


När vi kom hem åt matte lunch och vi fick vila en stund. Sen promenerade vi ner till Coop där matte storhandlade inför påskhelgen. Hon köpte köttbullar till oss som vi sedan ska få när vi ska träna.


Lycka på fönsterbrädan

Det här är en favoritplats, man ser allt som händer ute, och eftersom

jag är så liten och söt...


Lycka i fönstret

...kan jag t.o.m ligga på sidan utan att ramla ner...


Efter middagen så var vi på våran kvällspromenad (den näst sista rastningen för dagen, som alltid) och efter det var vi faktiskat ganska trötta.
Fast då kom matte på att hon ändå ville träna med oss. Just nu går det väldigt bra med våran träning så matte tycker det är så roligt.
Jag fick börja med att träna utgångsställning och nu har jag faktiskt blivit riktigt duktig på det!


Sen skulle jag träna med apporten, alltså att jag ska komma med apporten i munnen och sätta mig i utgångsställning. Nu är det bara andra dagen vi tränar det och jag kan hittills komma med apporten om jag börjar precis bakom matte. Allteftersom ska avståndet bli längre och längre.


Efter det fick jag träna på att stänga en dörr. Just nu stänger jag den med nosen, men jag försökte också att stänga med tassen (om jag ska stänga en tung dörr kommer jag att behöva använda tassen).


Paula fick också träna på utgångsställning, både utan och med apporten, men hon har inte kommit riktigt lika långt som jag med det momentet.
Sen tog matte fram en liten plåtburk som hon skulle försöka lägga pennan i. Hon har inga problem med att lägga pennan i skålen, men det var svårare med plåtburken eftersom den är mycket mindre. Fast det är bara bra hjärngympa för henne!


Här leker vi puttboll

Här leker vi puttboll


För första gången så ville Ruben inte träna!!!
Han bara låg ner, pladask på mage och snarkade så matte tvingade honom inte. Han är säkert piggare imorgon.


LYCKA

Av Lycka, en servicehund - 19 mars 2008 16:39


Kolla dom!


Foto: Anna-Lena Kaati (Sfr) och bloggmastern


LYCKA

Ovido - Quiz & Flashcards