Alla inlägg den 14 mars 2008

Av Lycka, en servicehund - 14 mars 2008 18:29


Först var vi med matte och gjorde några ärenden. Sedan gick vi på en långpromenad i det sköna vädret.


Jag fick springa efter snöklimpar som matte slängde ut i djupsnön. Dom klimparna som hamnade på gångbanan var jag inte intresserad av, bara dom som hamnade långt ute i snön så att jag kunde dyka!


Jag fick ha tjänstetäcket på mig mycket idag och hjälpa matte med lite olika saker: trycka på hissknappen, övergångsstället och lampknappen i farstun.


När vi kom hem så satte matte godisbitar i toarullar som vi fick öppna.
Vi har också fått träna "sök".


Här är Ruben INTE busig. Han är jätteduktig när "moster" klipper hans klor


Matte säger att Ruben har blivit väldigt busig sista tiden (på ett positivt sätt!). Han har mer energi nu när han är åtta år än han har haft någonsin.
Matte tror att det beror på att jag har kommit in i familjen, vissa äldre hundar blir visst livligare när det kommer en valp i huset. Han vill leka och leka. Jag tycker det är jättekul för då har jag alltid någon som vill leka med mig, vill inte Paula, så kan jag leka med Ruben och tvärtom...


Jag är oxå duktig, men jag vill stå så jag KAN fly om jag skulle vilja, men det vill jag inte...


LYCKA

Ovido - Quiz & Flashcards