Alla inlägg den 21 mars 2008

Av Lycka, en servicehund - 21 mars 2008 20:43


Eftersom vädret inte var det bästa idag så fick vi träna inomhus ganska mycket. Vi började direkt efter att matte ätit lunch, i vanliga fall brukar vi alltid gå ut vid den tiden.


Jag började med att träna att komma i korrekt utgångsställning. Nu börjar jag bli riktigt duktig och ska utöka avståndet i morgon.


Sen fick jag träna på att bara sitta med apporten i utgångsställning. Så småningom ska ju dom två momenten sättas ihop. Jag har börjat lite med det, men eftersom det gick lite sisådär så har jag fått backa lite i träningen. Efter det så fick jag träna på att växla mellan "ligg" och "sitt".


Paula och Ruben fick också träna på samma moment som jag. Igår ville inte Ruben riktigt hålla i apporten, men idag höll han den i någon sekund.


Efter träningen hade vädret blivit lite bättre, så då gick vi ut. Jag sprang som vanligt som en tok!


Tänk, inomhus är jag så lugn, men ute blir jag som en annan hund! Fast matte tycker att det är helt perfekt och det är huvudsaken.


Jag söker godis!
När vi hade ätit så var matte upptagen i tvättstugan, men på kvällen när hon var färdig så fick vi avsluta dagens träning med att söka.


LYCKA

Ovido - Quiz & Flashcards