Direktlänk till inlägg 29 april 2008

Barnen på Brukshundklubben är så duktiga

Av Lycka, en servicehund - 29 april 2008 21:32


29/4-08
Idag tränade vi inte annat på förmiddagen, förutom "sök". Matte var lite trött idag så vi fick nöja oss med det.


Efter lunch gick vi iväg för att sopsortera och matte hade som vanligt alla sopor på rullstolen. Hon håller på att leta en kärra på hjul som jag ska dra nu när det är barmark, men hon har inte hittat nån lämlig ännu.


Efter middagen var det dax för brukshundklubben och ungdomsgruppen.
När vi gick på våran vanliga promenad först så mötte vi Maggan och Sandra + hundarna.


Nästa vecka ska Maggan, Acke och Leo komma till Brukshundklubben och visa upp lite olika övningar, bla backa. Barnen ska inte ha med sina hundar då, men vi ska nog få följa med iaf. När vi är där så ligger vi bara stilla tills det är dax att träna.


Matte hade också teori för barnen idag. Det handlade om hundens kroppsspråk och signaler, bla hur hunden visar att den är tex rädd och arg.
Barnen fick bla se på bilder hur hunden visar olika "känslor" med tex svansen. Sen fick barnen information om lägret som vi alla ska åka på i juni.
Vi hann inte träna idag, men barnen hade iaf gjort sin hemläxa som var att lära hunden att trampa på musmattan.


Efter det så åkte vi hem och då var vi trötta så vi la oss för att sova.
Det blev inte så mycket träning idag, men  det är ju en ny dag imorgon.


LYCKA

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lycka, en servicehund - 3 juni 2010 10:51

Jag har en NY BLOGG, den hittar du här: http://www.lyckasblogg.blogspot.com   Det var min gammelmatte, UllaBritta på Trollsången, som först gjorde en hemsida åt mig, och som sedan började hjälpa matte att publicera min text och mattes bilder i en...

Av Lycka, en servicehund - 2 juni 2010 18:55

Nu har Mixa varit hos oss i fem veckor och det går fantastiskt bra! Både jag och Ruben gillar henne skarpt och har accepterat henne fullt ut och alla som träffar henne blir förtjusta!      Ruben och Mixa har funnit varandra och ligger och vilar...

Av Lycka, en servicehund - 1 maj 2010 13:00

Nu är jag tillbaka i bloggvärlden och det har hänt massor under dessa månader; både tråkiga och bra saker!    Hela vår nya familj Först av allt så vill jag berätta dom tråkiga nyheterna: vår lilla Paula fick sin cancerdiagnos för två veckor ...

Av Lycka, en servicehund - 17 januari 2010 16:53


       Hej! Nu har jag bestämt att ha ett blogguppehåll! Matte säger att vi inte riktigt har tid, utan ska ägna den tiden till annat! Fast jag återkommer så småningom, säkerligen i februari. Då har jag ju också hunnit varit på inofficiell ut...

Av Lycka, en servicehund - 15 januari 2010 19:11

  Igår, torsdag, så skulle vi träffa Barbro på stan så vi promenerade upp. På hemvägen så fick Ruben värsta rycken, och bara sprang och sprang! Och nu när det är mycket varmare ute än det var för ett par veckor sedan, så vill han gå. Han sitter int...

Ovido - Quiz & Flashcards