Alla inlägg den 13 mars 2008

Av Lycka, en servicehund - 13 mars 2008 18:40


På förmiddagen tränade vi sök. Nu är Paula frisk så hon var med idag.
Efter lunch gick vi och handlade lite ingredienser till en kaka, eftersom matte ska få besök på kvällen.


När vi satt utanför affären så kom det fram en trevlig farbror och gav oss Frolic. Han berättade för matte att jag hade roffat åt mig alla godisar, även Paula och Rubens!


Idag när matte var ensam vid lunchtid så kom posten. Jag låg i soffan och sov, men när jag hörde posten så rusade jag upp, hämtade den och lämnade den till matte, helt utan att matte hade bett mig!  Matte hade ingen godbit att ge mig, men hon berömde mig jättemycket och så klappade hon mig så då var jag nöjd.


Matte säger att det märks att jag börjar bli äldre och mognare nu. Fast när jag inte jobbar så är jag väääldigt busig och det tycker matte är roligt för hon får skratta åt mig hela tiden...


Förutom sökträningen i förmiddags så blev det inte mer träning idag eftersom matte bakade efter maten och sen skulle gästerna komma. De har säkert med sig min hundkompis Moa så det blir nog roligt.


Paula i Moas bädd


LYCKA

Ovido - Quiz & Flashcards