Alla inlägg den 11 mars 2008

Av Lycka, en servicehund - 11 mars 2008 21:19


Idag har vi faktiskt inte hunnit träna nånting inomhus. Matte hade massa saker att göra inomhus och efter lunch skyndade vi oss ut i det strålande vädret!


Fast när vi är ute så dyker det ju upp tillfällen hela tiden där vi kan träna, tex. att INTE gå fram till alla människor vi möter(det har jag haft lite problem med förut), inkallning och hundmöten.


Idag tex. så passerade en hund och matte bad oss sitta när den gick förbi. När den hade gått förbi började jag springa efter den, men när matte ropade så vände jag tvärt och sprang till henne. Vilken tur att hon hade köttbullar med sig när jag var så duktig!


Överhuvudtaget så har min "vardagslydnad" blivit jättebra, jag kan för det mesta gå lös och jag bryr mig inte så mycket om det som händer omkring oss.


Jag har också sprungit som en galning idag. Dels efter dummyn och också efter snöbollar. Jag får aldrig nog, även fast jag är helt slut och tungan hänger. Det är matte som måste sätta stopp efter ett tag.


När vi kom in på eftermiddagen var jag så trött så att jag inte ens orkade äta, och jag som är en Golden Retriever! Vi är ju kända för att ÄÄÄÄääälska mat!


På kvällen fick vi vara själva en stund eftersom matte for iväg på något möte. Egentligen brukar vi vara på Brukshundklubben på tisdagar, men det andra mötet som matte hade var väldigt viktigt, så mattes kompis fick vara själv med barnen och deras hundar idag. Vi hade ju såklart föredragit att få vara på brukshundsklubben, men nästa tisdag ska vi ju dit


hoppas LYCKA

Ovido - Quiz & Flashcards