Direktlänk till inlägg 28 mars 2008

Jag bara ÄLSKAR snö! Lyckliga jag som får bo i vinterstaden Kiruna!

Av Lycka, en servicehund - 28 mars 2008 22:20


Nu är det massor av jättestora snöhögar överallt. Matte har slängt klimpar åt mig upp i högarna och jag har sprungit som en tok! Det är så vansinnigt roligt och jag blir aldrig less. Och vilken bra motion dessutom!


Efteråt fick jag träna en kontaktövning för att varva ner lite och koncentrera mig eftersom jag skulle få tjänstetäcket på mig sen.


Efter maten vilade vi en stund och sen var det dags för det andra träningspasset (i förmiddags tränade vi "sök" och "kryp"). Jag började med att träna på utgångsställningen och idag satte jag mig PERFEKT! alla tre gånger.


Sen fortsatte jag med att försöka öppna kylskåpsdörren och som sagt, nu drar jag riktigt hårt och förhoppningsvis får jag upp den snart. Vi goldens är ju så "mjuka" i munnen så ibland kan vi ha svårt att dra i saker, men det ska gå med träning.


Jag fick sen stänga en av skåpdörrarna i köket. Idag var första gången som jag skulle göra det på långt avstånd och det gick toppen!


Mitt tjänstetäcke hämtade jag också perfekt även om den satt fast lite hårt på spiken, jag tror att jag har fattat det momentet nu...


Ruben fick träna "ställande under gång" och positionsväxling. Han är lite seg på sättandet och läggandet, men han ställer sig fort. Han fick också öva på att hålla i föremål under längre stund, han vill gärna spotta ut allting på en gång. Han lyckades hålla föremålet en liten stund (några sekunder).


Paula fick träna positionsväxling och hon var så ivrig så hon knappt lyssnade på vad matte sa. Hon fick också träna på att öppna kylskåpsdörren, men matte är inte så säker på att hon någon gång kommer lyckas eftersom hon är så liten, men Paula tycker att det är roligt så det gör ingenting.


LYCKA

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lycka, en servicehund - 3 juni 2010 10:51

Jag har en NY BLOGG, den hittar du här: http://www.lyckasblogg.blogspot.com   Det var min gammelmatte, UllaBritta på Trollsången, som först gjorde en hemsida åt mig, och som sedan började hjälpa matte att publicera min text och mattes bilder i en...

Av Lycka, en servicehund - 2 juni 2010 18:55

Nu har Mixa varit hos oss i fem veckor och det går fantastiskt bra! Både jag och Ruben gillar henne skarpt och har accepterat henne fullt ut och alla som träffar henne blir förtjusta!      Ruben och Mixa har funnit varandra och ligger och vilar...

Av Lycka, en servicehund - 1 maj 2010 13:00

Nu är jag tillbaka i bloggvärlden och det har hänt massor under dessa månader; både tråkiga och bra saker!    Hela vår nya familj Först av allt så vill jag berätta dom tråkiga nyheterna: vår lilla Paula fick sin cancerdiagnos för två veckor ...

Av Lycka, en servicehund - 17 januari 2010 16:53


       Hej! Nu har jag bestämt att ha ett blogguppehåll! Matte säger att vi inte riktigt har tid, utan ska ägna den tiden till annat! Fast jag återkommer så småningom, säkerligen i februari. Då har jag ju också hunnit varit på inofficiell ut...

Av Lycka, en servicehund - 15 januari 2010 19:11

  Igår, torsdag, så skulle vi träffa Barbro på stan så vi promenerade upp. På hemvägen så fick Ruben värsta rycken, och bara sprang och sprang! Och nu när det är mycket varmare ute än det var för ett par veckor sedan, så vill han gå. Han sitter int...

Ovido - Quiz & Flashcards