Direktlänk till inlägg 2 mars 2008

Paula är så klok och söt!

Av Lycka, en servicehund - 2 mars 2008 21:16


På dagen var vi med matte hos hennes kompis. Jag och en av hundarna i familjen busade lite. Vi låg och bet varandra i tassarna! Kul var det!
På eftermiddagen tränade vi lite olika saker.


Jag lyckades lyfta av tjänstetäcket från spiken!!!
Jag fick jätte, jättemycket beröm och en extra korvbit av matte eftersom jag haft så svårt med det momentet. När jag hade lyckats första gången så klarade jag det flera gånger på rad sedan. Nu ska jag bara sätta ihop momenten, alltså att lyfta täcket från spiken och lägga upp det i mattes famn och sedan lära mig att göra det på kommando.


Jag hade en riktigt bra dag idag eftersom jag lyckades med träningen att tömma tvättkorgen. Det är första gången jag förstod direkt vad jag skulle göra när jag såg tvättkorgen. Fast ännu så länge så lyfter matte upp plaggen på kanten, men så småningom så ska jag ju lyfta upp plaggen när dom ligger helt i tvättkorgen. Sedan fick jag avsluta med att träna "kryp".


Ruben fick också träna på tvättkorgen och sedan fick han  fortsätta sin träning med att föra olika föremål till matte. Nu har han börjat ta några steg med föremålet mot matte, så det går framåt för han också.


Paula har fattat det där med tvättkorgen och hon lyfte upp plagg efter plagg. Ibland blir hon så ivrig att hon drar i dom plagg hon redan har dragit ur.


Paula fick också lägga pennan i skålen. Den övningen har matte inte så mycket nytta av, men det är en bra aktivering och Paula ääälskaar att göra  det.


Och nu kan Paula krypa på kommando, utan targetpinnen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lycka, en servicehund - 3 juni 2010 10:51

Jag har en NY BLOGG, den hittar du här: http://www.lyckasblogg.blogspot.com   Det var min gammelmatte, UllaBritta på Trollsången, som först gjorde en hemsida åt mig, och som sedan började hjälpa matte att publicera min text och mattes bilder i en...

Av Lycka, en servicehund - 2 juni 2010 18:55

Nu har Mixa varit hos oss i fem veckor och det går fantastiskt bra! Både jag och Ruben gillar henne skarpt och har accepterat henne fullt ut och alla som träffar henne blir förtjusta!      Ruben och Mixa har funnit varandra och ligger och vilar...

Av Lycka, en servicehund - 1 maj 2010 13:00

Nu är jag tillbaka i bloggvärlden och det har hänt massor under dessa månader; både tråkiga och bra saker!    Hela vår nya familj Först av allt så vill jag berätta dom tråkiga nyheterna: vår lilla Paula fick sin cancerdiagnos för två veckor ...

Av Lycka, en servicehund - 17 januari 2010 16:53


       Hej! Nu har jag bestämt att ha ett blogguppehåll! Matte säger att vi inte riktigt har tid, utan ska ägna den tiden till annat! Fast jag återkommer så småningom, säkerligen i februari. Då har jag ju också hunnit varit på inofficiell ut...

Av Lycka, en servicehund - 15 januari 2010 19:11

  Igår, torsdag, så skulle vi träffa Barbro på stan så vi promenerade upp. På hemvägen så fick Ruben värsta rycken, och bara sprang och sprang! Och nu när det är mycket varmare ute än det var för ett par veckor sedan, så vill han gå. Han sitter int...

Ovido - Quiz & Flashcards