Direktlänk till inlägg 24 februari 2008

Jag har tappat en dummy :-((

Av Lycka, en servicehund - 24 februari 2008 22:44


I morse när vi vaknade hördes en stor suck från matte. Det har kommit ännu mera snö!


Men, men, matte var tvungen att handla så hon trotsade vädret och så gav vi oss ut. Vi "fuskade" och tog en taxi ena vägen, men sen promenerade vi hem.


Och vilken tur! Det är så underbart med all nysnö!
Jag hoppar och dyker och i dag hade matte med sig min dummy som jag fick leka med. Tyvärr så råkade jag tappa bort den, men jag har som tur var flera.


När vi skulle äta middag fick vi en överraskning. Matte hade köpt köttbullar åt oss! Vi åt som bara den eftersom vi inte får det varje dag precis.


Vi fick avsluta dagen med att söka och träna lydnad. Matte har visst planer på att börja träna in momenten i LK1 med mig. Fast hon väntar nog tills det blir lite varmare ute. Matte har inte tänkt tävla, utan hon gör det som aktivering. Fast vem vet, blir jag riktigt duktig så vet man aldrig...

 
 
Ullabritta

Ullabritta

24 februari 2008 22:48

Hör du Lycka, när det blir vår tycker jag du ska gör som Pippi Långstrump – gå på sakletar-jakt. Om du tar matte och en kasse med dig tror jag ni hittar alla dina älskade leksaker som smitit när du lekt med dem i vinter.

Kram,
Gammelmatte

http://www.trollsangen.se

 
Ingen bild

Lycka

25 februari 2008 15:47

Ja, jag får nog göra det! Speciellt så har jag lyckats tappa bort några av mina tennisbollar. Jag blir nog överlycklig när jag hittar dem till våren!

 
Ingen bild

Leo

25 februari 2008 20:50

Jättebra idé det där om tävling! Så då har du lämnat städandet?...

 
Ingen bild

Lycka

26 februari 2008 15:35

Ja, det blir inget mer städande!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lycka, en servicehund - 3 juni 2010 10:51

Jag har en NY BLOGG, den hittar du här: http://www.lyckasblogg.blogspot.com   Det var min gammelmatte, UllaBritta på Trollsången, som först gjorde en hemsida åt mig, och som sedan började hjälpa matte att publicera min text och mattes bilder i en...

Av Lycka, en servicehund - 2 juni 2010 18:55

Nu har Mixa varit hos oss i fem veckor och det går fantastiskt bra! Både jag och Ruben gillar henne skarpt och har accepterat henne fullt ut och alla som träffar henne blir förtjusta!      Ruben och Mixa har funnit varandra och ligger och vilar...

Av Lycka, en servicehund - 1 maj 2010 13:00

Nu är jag tillbaka i bloggvärlden och det har hänt massor under dessa månader; både tråkiga och bra saker!    Hela vår nya familj Först av allt så vill jag berätta dom tråkiga nyheterna: vår lilla Paula fick sin cancerdiagnos för två veckor ...

Av Lycka, en servicehund - 17 januari 2010 16:53


       Hej! Nu har jag bestämt att ha ett blogguppehåll! Matte säger att vi inte riktigt har tid, utan ska ägna den tiden till annat! Fast jag återkommer så småningom, säkerligen i februari. Då har jag ju också hunnit varit på inofficiell ut...

Av Lycka, en servicehund - 15 januari 2010 19:11

  Igår, torsdag, så skulle vi träffa Barbro på stan så vi promenerade upp. På hemvägen så fick Ruben värsta rycken, och bara sprang och sprang! Och nu när det är mycket varmare ute än det var för ett par veckor sedan, så vill han gå. Han sitter int...

Ovido - Quiz & Flashcards