Alla inlägg den 12 februari 2008

Av Lycka, en servicehund - 12 februari 2008 21:23


I förmiddags kom matte på att vi skulle träna på att inte skälla och springa till hallen när det ringer på dörren. Nåja, Paula och Ruben måste träna på det, men jag håller inte på med sånt. Bara ibland springer jag efter dom och  kollar vem som kommer.


Matte bad oss att sitta och stanna kvar och sen gick mattes assistent ut till hallen och knackade på dörren. Såklart så sprang Paula och Ruben dit och matte sa: Nej!. Jag blev kvar bredvid matte och fick belöning.
Vi gjorde om samma sak flera gånger och efter ett tag så skällde Paula och Ruben bara till utan att springa till hallen och då fick dem jättemycket beröm och godis av matte! Vi avslutade när det gick bra och ska fortsätta en annan dag.


Vi har också varit på stan idag och jag har gått med mitt tjänstetäcke hela tiden och det är så skoj när alla tittar och ler mot mig...


På eftermiddagen fortsatte vi träningen med att bära soppåsen och nu bär jag den varje gång utan problem (inomhus alltså)! Vilken dag som helst ska vi börja träna utomhus.


Mitt tjänstetäcke som jag har haft problem med att hålla har jag nu börjat att lyfta upp och lägga i mattes famn och där ska vi också öka svårighetsgraden med att jag ska ta den från kroken i hallen.


Paula har också fått börja träna på att bära soppåsen och hon är som vanligt otroligt snabblärd. Problemet är ju att hon är så liten och soppåsen stor, så hon kan inte bära den utan hon SLÄPAR den till matte. Jaja, det går ju bra det också! Paula har också fått forsätta med "För" och nu med nya föremål i olika material.


Ruben fick också börja med "för" idag, men han har fått börja med att lyfta de nya föremålen från golvet, idag en liten bok. Han tycker verkligen att det är roligt för han viftar hela tiden på svansen. Ruben fick också fortsätta träningen med att hämta mitt tjänstetäcke, men han är alldeles i början så än så länge håller han den bara i munnen.

Av Lycka, en servicehund - 12 februari 2008 12:41


En liten tillbakablick:


    


   


    


    


    


    


Ja, jag vet! Ni vill se lite bilder i bloggen. Nu är det så att min matte inte har någon digitalkamera – ännu, så det är ganska besvärligt med bilder. Men hon fotograferar och en del bilder kan ni se i mina två album på min hemsida. Joodå, jag har en hemsida också!

Adressen är http://www.123minsida.se/Lycka

Kom gärna dit och titta i mina album och på filmerna som visar hur Ruben, Paula och jag tränar/arbetar.


Det kommer bilder i bloggen också, men än så länge får ni hålla till godo med mina tankar kring träning och vardagsliv OCH lite bilder från mitt liv som valp på Trollsångens kennel i Överkalix. Bilderna ovan är tagna 30 november 2006 och mina lekkompisar är cavaliertikarna Amanda (ruby) och Glittra (blenheim).


Kram på er alla,

LYCKA

Ovido - Quiz & Flashcards