Alla inlägg den 26 februari 2008

Av Lycka, en servicehund - 26 februari 2008 17:12


Igår när matte var matte var på mötet så var vi själva en stund. När matte kom hem så fick hon ett gott skratt; Jag hade satt på radion!


Idag har vi varit ute och gått i flera timmar eftersom det varit så skönt väder.  Vi gick också upp på stan och då fick jag ha mitt tjänstetäcke på mig och "jobba". Jag fick trycka på alla övergångsställsknappar och så fick jag följa med in på Domus när matte handlade.


Matte hade också med sig en ny dummy så jag har fått springa efter den i djupsnön.


Sen tränade vi också. Vi fick träna på två varianter av "sitt, stanna". Först satt vi bredvid matte och mattes assistent gick iväg. Sen ska vi vänta tills matte säger "varsågod" och då får vi springa till assistenten. Vi får inte springa fast assistenten ropar på oss, vi MÅSTE vänta tills matte säger "varsågod".


Efter det sa matte "sitt, stanna" och sen rullade hon iväg. Då ska vi vänta tills hon ropar på oss. Vi tycker båda dom här övningarna är jätteroliga och vi springer med full fart!


Ikväll ska vi ju som vanligt på tisdagar till Brukshundsklubben. Idag ska vi vara ute hela timmen och göra några olika saker, bl.a "inklickning" och linförighet. Jag ska få visa båda momenten och jag hoppas vi hinner med lite lek också.

Ovido - Quiz & Flashcards