Alla inlägg den 5 februari 2008

Av Lycka, en servicehund - 5 februari 2008 22:41


Idag har vi varit ute mycket fast det har varit kallt, bara man rör på sig går det ju bra.

Först promenerade vi till Coop och handlade och därifrån gick vi till Thorneus och köpte stora, härliga köttben. Sen tog vi en omväg hem så att vi skulle få springa lösa en stund. Ja, jag och Ruben i alla fall, för Paula går ju lös så gott som hela tiden.

När vi kom hem fick vi våra köttben och jag låg och gnagde på mitt nästan ända tills vi skulle åka till Brukshundsklubben. 

Eftersom det var så kallt idag så var det inte så många barn som kom så det blev lite sisådär med träningen. Barnen tränade lite hopp och lydnad och det gjorde jag och Paula också. Ruben tycker inte om att träna bland hundar han inte känner så väl, så han låg i mattes famn hela tiden.

Matte och den andra ledaren passade på att planera framtida aktiviteter och jag tror att jag är involverad i dem.

När vi kom hem la jag mig direkt och fortsatte att gnaga på köttbenet.

Ovido - Quiz & Flashcards