Alla inlägg den 15 februari 2008

Av Lycka, en servicehund - 15 februari 2008 20:24


Idag väckte matte oss tidigt för hon skulle iväg på förmiddagen.
Hon och en kompis till henne var på raketskolan i en 2:a klass och pratade om brukshundsklubben och vad man kan ha hundar till.


De pratade om: skyddshundar, spårhundar m.m
Matte pratade förstås mest om servicehundar och då speciellt om mig. Tyvärr fick jag inte följa med den här gången eftersom det fanns allergier bland barnen. Men matte hade tagit med bilder på mig när jag tex. hämtar posten och så hade hon med sig mitt tjänstetäcke som hon visade för barnen.
Barnen hade många frågor om hundar och de tyckte det var jättespännande att höra vad man kan lära en hund.


Matte tyckte också att det var jätteroligt och matte och hennes kompis blev tillfrågade att komma till fler klasser.


En gång när matte var på Hjalmar Lundbohmsskolan och pratade så fick jag vara med. Efter en stund blev det ganska tråkigt så jag somnade, men matte påstår att det är precis så en servicehund ska bete sig, alltså kunna koppla av när det inte händer någonting.


I eftermiddags hade matte besök och tvättstuga så det  blev inte så mycket träning idag, men vi fick i alla fall söka och träna lite lydnad.


Nu har matte lånat en kamera igen så det kommer nya bilder snart, både på bloggen och i mina bilderböcker.

Ovido - Quiz & Flashcards