Alla inlägg den 11 februari 2008

Av Lycka, en servicehund - 11 februari 2008 00:34


Ja, då var det måndag igen och det vet ju alla vid det här laget vad det betyder, STÄDDAG...

Matte säger att det är väldigt viktigt att städa varje vecka eftersom hon påstår att vi hårar ganska mycket och hon ju faktiskt är allergiker!


Direkt efter städningen gick vi och handlade mat till matte (hamburgare eftersom matte inte orkade laga mat idag) och vi fick smaka, jag tror att det beror på att hon har dåligt samvete för oss på måndagar.


Senare fick vi träna extra länge eftersom jag blir så rastlös medan matte städar och inte har tid med oss.
Matte sätter fast 2 av oss åt gången och så får vi träna en och en i taget och ca 5 min åt gången. Sen tar hon nästa hund och så får den träna en stund, osv.

Det är ganska jobbigt att ligga och vänta på sin tur, men samtidigt så blir man extra ivrig att träna när det är ens tur.


Nu bär jag soppåsen genom hela vardagsrummet och till matte! Snart ska jag få börja träna att bära den utomhus, men när vi byter miljö så får jag börja med att bära den korta, korta sträckor igen och sen öka på.


Jag fick också börja träna på att "larma", alltså att påkalla mattes assistents uppmärksamhet. Paula och Ruben ska krafsa på assistentens ben, men jag ska lära mig att putta på benet med min nos eftersom jag är ganska stor och tung!


Nu har matte pratat något om att ev. anmäla mig till någon slags inofficiell hundutställning som äger rum i mars. Det är visst mest på skoj, men det blir nog väldigt spännande eftersom det blir första gången för mig.

Ovido - Quiz & Flashcards