Alla inlägg den 29 februari 2008

Av Lycka, en servicehund - 29 februari 2008 21:13


Jaha, idag blev matte insnöad igen så vi har inte varit ute så mycket. Matte passade på att gå igenom sina garderober inför hennes Brasilienresa. Hon har också sprungit upp och  ner i tvättstugan hela dagen.


På eftermiddagen blev vi lite rastlösa eftersom vi annars är vana att vara ute mycket varje dag. Så när matte var klar med tvättstugan så fick vi träna. Jag fortsatte min träning med att hämta mitt tjänstetäcke. Jag har ju "fastnat" lite med den övningen, men nu lägger jag iallafall det i mattes famn och snart ska jag få börja träna att lyfta av den från spiken i hallen. Jag fick också träna att krypa bredvid matte men ännu måste jag ha hjälp av targetpinnen.


Matte ville lära Paula något nytt och idag fick Paula lära sig att plocka upp en penna från golvet och lägga den i en skål. Som vanligt fattade Paula efter några minuter vad hon skulle göra.


Ruben fick också träna på det. Han fick även träna "hopp". Idag fick han hoppa upp på en lite pall. Han har gjort det förut, men idag blev han helt plötsligt rädd när han satt där uppe, så matte fick LYFTA ner honom...

Ovido - Quiz & Flashcards