Alla inlägg den 17 februari 2008

Av Lycka, en servicehund - 17 februari 2008 09:36


Vi har varit en sväng på marknaden idag också eftersom matte skulle köpa något slags blinkande halsband till Ruben.

På hemvägen så fick vi springa lösa hela vägen. Det är så skönt att "rasa av sig" när jag har "jobbat" och varit så fokuserad på matte.


Matte hade tagit med sig ett nytt föremål som jag fick av "moster" igår. Det är ett föremål i tyg som jag kan bära omkring på och den fick jag hoppa i snön efter. Jag är väldigt duktig på att komma tillbaka med föremålen så att matte kan slänga dem flera gånger. Det är allra skojigast när jag får springa låångt ut i snön och leta efter det som blir ivägkastat.


Idag forsatte jag träningen med tvättkorgen och idag lyckades jag lyfta ur ett plagg!
Jag fick också forsätta träningen med "kryp" och även att "larma". Idag lyckades jag larma utan targeten.


Ruben och Paula tränade också att plocka ur tvätt och de fick också krypa och träna "framåt".


Sen fick vi alla tre göra något nytt: matte satte ner tre plastburkar på golvet (upp och ner) och där under la hon godis. Sen fick vi själva komma på hur vi skulle välta burken så att godiset kom fram. Jag har aldrig gjort det förut och det var otroligt roligt!


Vi har också agerat fotomodeller hela helgen så matte har många nya foton på oss. Hon ska ta lite fler innan hon sätter in dem på hemsidan.

Ovido - Quiz & Flashcards