Alla inlägg den 28 februari 2008

Av Lycka, en servicehund - 28 februari 2008 21:10


Idag har vi varit med matte och gjort ärenden. Jag är totalt ointresserad av att lukta på pissfläckar, så som Paula och Ruben gör när vi promenerar. Jag vill bara leka, leka, leka!


Det finns nog inget roligare än att leka med min kära dummy. När jag hoppat upp och ner i snöhögarna och dykt i snön osv. en stund så är jag alldeles slut och då tar matte dummyn ifrån mig så jag ska få vila en stund. Men det tar bara någon minut så vill jag sätta igång igen...

Inte förrän matte sätter på mig mitt tjänstetäcke så vill jag avbryta leken och koncentrera mig på matte och mitt jobb istället.


På eftermiddagen satte matte mig i duschen. När jag var yngre tyckte jag att  det var helt okej att duscha, men nu gillar jag det inte särskilt mycket.
Jag föredrar att bada i vattenpölar, fontäner och sjöar!


Efter duschen fick vi träna "sök" och så fick vi leta matte när hon hade gömt sig.


Sen tränade vi några "cirkuskonster". Paula och Ruben kan ganska många, tex. "volt", "dansa" och "tacktack". Matte kom på att hon inte har lärt mig en enda "cirkuskonst"! Jag har ju haft fullt upp med att lära mig mina "arbetsuppgifter". Men idag fick jag börja träna på "sitt fint", alltså att sitta på bakbenen med frambenen i luften. Sådana övningar är bra som aktivering och väldigt roliga både för matte, hennes bekanta och för oss hundar.

Ovido - Quiz & Flashcards