Alla inlägg den 2 februari 2008

Av Lycka, en servicehund - 2 februari 2008 22:38


Idag hade dom plogat så matte kunde komma ut. Det var jätteskönt för då kunde vi springa lösa och få busa av oss ordentligt! Nu har jag börjat hålla mig mer och mer bredvid matte fast jag är lös och det tycker hon är toppen.

Jag har blivit riktigt duktig vid hundmöten. När vi möter hundar när jag har tjänstetäcket på mig så går jag alldeles bredvid mattes rullstol utan att dra och jag tittar knappt på den andra hunden. Utan täcket är det lite svårare eftersom jag inte jobbar då och inte är lika koncentrerad på matte. Men matte är övertygad om att jag kommer klara det så småningom, jag är ju inte så gammal ännu och har mycket bus i kroppen.

Idag fick jag också börja träna "föra", alltså att assistenten ger ett föremål till mig som jag sedan för till matte och lägger i famnen. Jag fick prova med ett äpple och fast det var första gången så klarade jag det efter en liten stunds träning.

Paula och Ruben fick träna grundfärdigheterna, stänga dörrar och öppna kylskåpsdörren.

Ovido - Quiz & Flashcards