Alla inlägg den 27 februari 2008

Av Lycka, en servicehund - 27 februari 2008 21:46


I morgon, tidigt på morgonen, tar min bloggmaster semester. Fast egentligen inte semester, men hon reser bort. Hon ska till Italien. Där har hon utsett Zaffrans fästman (Zaffran är en whippet som äger min bloggmaster UllaBritta). Mer vet jag inte, men Zaffran kommer nog att berätta i sin blogg när hon kommer hem.


Jag kommer att fortsätta att skriva mina inlägg till bloggen, men alla dagar fr.o.m i morgon t.o.m 6 mars publiceras den 7 mars. Då har du verkligen mycket att se fram emot. Jag tror det blir både bilder och filmsnuttar också då.


Välkommen tillbaka

hälsar LYCKA

Av Lycka, en servicehund - 27 februari 2008 21:44


Igår på kvällen när vi var på Brukshundklubben så hade det blivit -17C så vi gick bara en kort promenad så att alla fick rasta sig och sen var vi inomhus. Så det blev inte den träning vi hade tänkt.


Idag har vi varit med matte på hjälpmedelscentralen och dit får jag följa med in. Jag tycker att det är lite läskigt med den stora pumpen som matte använder till rullsstolsdäcken eftersom den låter ganska högt. Fast det går bättre och bättre för varje gång jag är där.


Matte kom också på en till sak som hon vill att jag ska hjälpa henne med: att trycka på dom automatiska dörröppnarna. Det ska jag få börja träna så fort som möjligt.


Efter det gick vi till Björkis och köpte nya ben. Matte köpte ett jäätteestort ben åt mig som förhoppningsvis räcker ett tag.


På kvällen fick vi alla träna på samma moment, 2 var nya: "höger och vänster" (så att matte kan styra oss på avstånd när vi är ute), apportblocket (att hålla träapporten i munnen, sittande bredvid matte). Vi fick också träna fjärrdirigering som vi gjort en gång förut.
Det var kul att få träna nya saker.


LYCKA

Ovido - Quiz & Flashcards