Alla inlägg den 13 februari 2008

Av Lycka, en servicehund - 13 februari 2008 09:13


Tidigare idag kom det ganska mycket snö så då passade matte på att borsta våra pälsar. Jag ääälskar att bli borstad och njuter som bara den.

Ruben tycker också att det är skönt, men Paula avskyr att bli borstad. Man får borsta henne väldigt försiktigt och om hon råkar ha tovor brukar matte klippa bort dem istället.


På eftermiddagen fick vi gå en liten tur trots vädret och när vi kom in tränade vi en stund.
Idag fick vi träna "hopp" allihop. Vi tycker att det är roligt eftersom det är mycket fart i det och Ruben hoppar otroligt tjusigt!


Jag fick börja igen med att öppna kylskåpsdörren. Det har gått lite trögt med det eftersom jag slog huvudet i dörren för ett tag sedan och nu har vi vilat från den övningen ett tag. Jag blir lite orolig när dörren rör sig, men det går nog över när jag ser att det inte är något farligt.


Ruben fick stänga dörrar och lådor och så fick han putta bollen. De tre övningarna är inte svåra för honom eftersom han kan dem, men han tycker att det är så roligt.


Paula fick också putta bollen och så fick hon också försöka sig på att öppna kylskåpsdörren (matte har bundit fast ett rep i dörren). Matte vet inte om hon kommer lyckas eftersom hon är så liten och dörren är tung, men hon försöker i alla fall.

Ovido - Quiz & Flashcards