Alla inlägg den 7 februari 2008

Av Lycka, en servicehund - 7 februari 2008 19:21


Här bär jag ett äpple

Jag vill bara visa att jag kan bära ett äpple utan att bita i det. Det här äpplet ska matte få av mig. Om du vill se fler bilder från mitt "yrkesliv" som blivande servicehund kan du titta här: http://www.123minsida.se/Lycka 

Där hittar du länkar till bl.a mina album – ett privat och ett arbetsliv. Där finns också små filmsnuttar med mig, min bolognese-bror Ruben och min spanska syster Paula.


Idag har vi inte hunnit träna någonting och det är ovanligt.
Redan på förmiddagen for vi iväg till mattes kompis och var där flera timmar. den familjen finns det två hundar och den ena av dem brukar jag busa med lite grann.

Annars var det inte så spännande där eftersom matte och hennes kompis hade så mycket att prata om och planera.
Det var en liten flicka som kom dit och när hon såg oss så frågade hon: Har ni beställt dem?


Sen for vi hem och både vi och matte åt mat.


På eftermiddagen for vi till våran moster (mattes syster). Det var inte heller så kul där (ur vår synvinkel) för matte hade inte tid med oss där heller.  Hoppas vi får träna imorgon!

Ovido - Quiz & Flashcards