Alla inlägg den 1 februari 2008

Av Lycka, en servicehund - 1 februari 2008 22:38


Idag har det kommit jättemycket snö så matte har inte kunnat gå ut.
Mattes assistent har iallafall varit ute och rastat oss.

Vi har bara fått träna inne. Först fick jag träna på att lyfta upp tjänstetäcket i mattes famn. Tänk att det var så svårt för bara några dagar sen och nu lyckas jag varje gång. Det är som att det bara lossnar helt plötsligt!
Nu ska jag få gå vidare i träningen och försöka få av den från kroken i hallen.

Paula fick fortsätta träna "föra" med samma föremål som igår. Hon fick även träna "framåt" och det är bland det roligaste hon vet. Det måste nog vara för att det är en övning med mycket fart. Hon bara väntar bredvid matte på att få kommandot och får springa till mattes assistent.

Ruben fick också träna "framåt" och han älskar det lika mycket som Paula. Han fick även träna lite olika apporteringsövningar. Han är jätteduktig för han har inte hållit på med det så länge (matte trodde inte att Bologneser kunde apportera!).

Sedan fick vi avsluta med "leta" då matte gömde sig på olika ställen i lägenheten och vi fick leta henne. Jag vet inte riktigt vad vi gör för jag blir mest uppspelt och börjar hoppa och skälla, sen springer jag efter Paula och Ruben.

Ovido - Quiz & Flashcards