Alla inlägg den 8 februari 2008

Av Lycka, en servicehund - 8 februari 2008 21:15


Idag har vi i alla fall fått träna direkt efter att vi hade vart ute på förmiddagsturen. Vi fick träna lydnad och sedan fick vi söka godis i lägenheten. Matte brukar stänga in oss i sovrummet medan hon gömmer godiset och det är jättejobbigt att vänta för jag blir så himla ivrig! Matte gömmer så   l  å  å  å  å  n  g  s  a  m  t   och sedan tar det bara några minuter för oss att leta upp allt. Fast det är klart, vi är ju tre stycken som alla är lika snabba att söka.

Efter lunch går vi alltid iväg någonstans och idag fick vi följa med matte och köpa nya, fräscha ben (alltså tuggben ;-)). Matte hade tvättstuga sen och då brukar hon fixa ben åt oss så att vi har något att göra under tiden.

Nu har jag blivit en riktig hejare på att bära tidningen. Idag råkade jag dock släppa den en gång p.g.a att jag kände en intressant doft på marken. Så fort jag hade luktat färdigt så ville jag ha tidningen direkt igen.

Idag kom matte ihåg (hon brukar glömma ibland) att ta med sig en leksak när vi gick ut och den fick jag leka med jättelänge. Matte brukar även använda den som belöning när jag har gjort något bra, det är tom bättre än att få godis.

Ovido - Quiz & Flashcards