Direktlänk till inlägg 9 februari 2008

Fönsterdekoration!

Av Lycka, en servicehund - 9 februari 2008 19:39


Idag fick matte besök efter lunch och det var roligt eftersom det följde med en 6 månaders valp. Vi lekte så gott som hela tiden. Hon är nästan lika stor som mig och lika busig.


Alltid när det kommer folk till oss så tar jag en av besökarnas skor och springer stolt omkring och ska visa den åt alla. Ibland lägger jag upp den i mattes knä och nu på vintern så blir matte alldeles blöt! Fast matte säger att det inte gör något eftersom det hör till mina arbetsuppgifter att lägga upp saker i hennes knä...

På eftermiddagen gick ut och promenerade och sprang lösa en timme. Igår fick jag börja träna "Trafikvett". När jag går lös och vi ska gå över en gata så säger matte : "Vänta". Då ska jag vänta på att matte kommer brevid mig och sen säger hon : "Sitt". Sen ska jag sitta tills matte säger : "Varsågod" och då får jag springa över gatan.

Både Paula och Ruben kan det och det underlättar för mig eftersom jag då ser hur dom gör och gör likadant. Jag vill ju inte springa över gatan själv! Jag är ganska duktig på det redan eftersom matte har tränat mycket "Vänta" och "Sitt" innan. Än så länge tränar vi bara vid små gator där det inte kör så många bilar.

Jag brukar ligga på fönsterbänken i vardagsrummet och sova! Det är ganska trångt så mina ben hänger utanför, men det är min favoritplats för där kan jag titta ut på hundar och människor som passerar. Mattes grannar brukar inte tro sina ögon; en stor Golden i fönstret!
Dom brukar tro att det är Ruben som sitter eller ligger där.

 
 
Leo

Leo

9 februari 2008 19:54

Alltså...Jag får så enormt många bra tips av dig: bära äpple utan att mumsa i sig det och nu; ligga på fönsterbrädan! Hur ryms du?!
Skicka en bild även på det!

http://www.arctoshundskola.com

 
Ingen bild

Lycka

10 februari 2008 01:30

Vet du Leo, man kan allt som man (eller matte ;-)) vill.
Jag har hört att DU är en hejare på att jaga! Och DET kan väl inte vara lätt? Men det låter häääärligt att få bada massor.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lycka, en servicehund - 3 juni 2010 10:51

Jag har en NY BLOGG, den hittar du här: http://www.lyckasblogg.blogspot.com   Det var min gammelmatte, UllaBritta på Trollsången, som först gjorde en hemsida åt mig, och som sedan började hjälpa matte att publicera min text och mattes bilder i en...

Av Lycka, en servicehund - 2 juni 2010 18:55

Nu har Mixa varit hos oss i fem veckor och det går fantastiskt bra! Både jag och Ruben gillar henne skarpt och har accepterat henne fullt ut och alla som träffar henne blir förtjusta!      Ruben och Mixa har funnit varandra och ligger och vilar...

Av Lycka, en servicehund - 1 maj 2010 13:00

Nu är jag tillbaka i bloggvärlden och det har hänt massor under dessa månader; både tråkiga och bra saker!    Hela vår nya familj Först av allt så vill jag berätta dom tråkiga nyheterna: vår lilla Paula fick sin cancerdiagnos för två veckor ...

Av Lycka, en servicehund - 17 januari 2010 16:53


       Hej! Nu har jag bestämt att ha ett blogguppehåll! Matte säger att vi inte riktigt har tid, utan ska ägna den tiden till annat! Fast jag återkommer så småningom, säkerligen i februari. Då har jag ju också hunnit varit på inofficiell ut...

Av Lycka, en servicehund - 15 januari 2010 19:11

  Igår, torsdag, så skulle vi träffa Barbro på stan så vi promenerade upp. På hemvägen så fick Ruben värsta rycken, och bara sprang och sprang! Och nu när det är mycket varmare ute än det var för ett par veckor sedan, så vill han gå. Han sitter int...

Ovido - Quiz & Flashcards