Alla inlägg den 27 maj 2008

Av Lycka, en servicehund - 27 maj 2008 22:13


Igår var det ju såklart dötrist väder, så vi slapp inte städdagen, typiskt!
Matte hade balkongen öppen så vi gick ut ibland och så kom vi in en stund osv.


Nu måste jag tyvärr bära tratt. Jag berättade ju om att jag hade träffat en schäfer där ägaren berättade att han var "bossig". Matte hörde att jag skrek till när vi träffade varandra och upptäckte på kvällen att jag hade blivit biten i örat och på halsen. Det såg inte så farligt ut, men nu har det börjat vara så därför får jag bära tratt några dagar. Igår var jag lite deppig och ville inte riktigt göra någonting men idag har jag vant mig vid tratten så nu går det bra.


Igår kväll var matte också på möte så vi fick vara ensamma en liten stund. Så fort hon kom hem så fick vi gå ut och sen träna. Jag fortsatte min träning med att öppna skåpdörren och ta ut en påse, men jag var som sagt lite deppig pga tratten så jag var inte sådär jättesugen på att träna.


Ruben tränade på att backa och nu har han blivit riktigt duktig! Han backar några steg på kommando och utan targetpinnen.


Paula fick träna volter. Sen stängde Paula och Ruben kökslådan tillsammans. Det är bra att dom gör det samtidigt för då åker lådan igen direkt. Den är för tung för att någon av dem ensam ska kunna stänga den på ett försök, utan de måste då hoppa mot den flera gånger för att få igen den!


Idag fick vi göra våran sökövning utomhus eftersom vädret var bra. Efter att jag hade sökt så sprang jag runt som en galning eftersom jag inte hade möjlighet att vara lös igår! Fast matte var tvungen att ha lite koll på mig så att jag inte fick för mycket grus och skräp i såret. Men vad gör jag då? Jo, jag springer naturligtvis till den gamla sandlådan och börjar gräva...


Paula och Ruben fick träna hopp (upp och ner på bänkar), men jag ville inte vara med, det var roligare att gräva!


På eftermiddagen var det dags för Brukshundklubben. Idag var sista gången som vi tränar en tisdag inför sommaruppehållet. Fast vi åker ju till Lannavaara över lördag och söndag där vi ska ha läger som avslutning. Vi blir sex barn och sju hundar. Vi ska få spåra, gå tipsrunda med barnen och så ska Sandra komma och visa rallylydnad. Barnen ska också få grilla korv och så prata en massa hund förstås!


I alla fall, idag på Brukshundklubben så var det två nya barn som var med. Ingen av dem hade egen hund så jag, Paula och Ruben fick turas om att gå med de barn som inte har hundar. Tur att matte har så många hundar!
Vi började med att promenera en stund och sedan fick barnen gömma sig en och en i skogen och så fick vi hundar leta upp dem. Det var mycket uppskattat både av barnen och oss hundar!


Mitt i alltihop så såg vi två bekanta i skogen: MOSTER OCH BRANNY! Oojj så glad jag blev! Jag rusade dit för att leka, men som sagt, Branny är gammal och vill inte leka med mig... Jag förstår inte, jag som kom med mattes vante och ville att vi skulle ha dragkamp!


När vi hade spårat färdigt så promenerade vi tillbaka till klubbstugan för då hade timmen gått. Matte hade struntat i att boka taxi så vi promenerade istället hem. När vi kom hem så var vi trötta och gick och vilade direkt.


LYCKA

Av Lycka, en servicehund - 27 maj 2008 11:16


Nu ligger det en ny videosnutt på min hemsida. Den visar hur duktig jag blivit på att hämta mitt tjänstetäcke. Länken ligger i länklistan till vänster, ganska långt ner och heter "LYCKA & TJÄNSTETÄCKET".


Välkommen till http://123minsida.se/Lycka


LYCKA


Ovido - Quiz & Flashcards