Alla inlägg den 1 maj 2008

Av Lycka, en servicehund - 1 maj 2008 21:07


1/5 - 08

Igår blev det ingen blogg eftersom det var Valborg.
På förmiddagen så var vi ute någon timme och tränade utomhus det vi brukar träna inomhus på förmiddagen: vi fick söka, krypa, göra volt m.m
Det är bra att göra sådant utomhus också eftersom att det är mycket mer störning och därför också svårare.


Efter det kampade jag och mattes assistent med min tross och sen fick jag hoppa i snön efter snöbollar. När vi kom in så var jag ganska trött...


Efter lunch hade matte något möte så då hann vi inte göra någonting speciellt, men jag är ju i tjänst jämt så jag "gör" ju egentligen någonting hela tiden, tex. hämtar posten, trycker på CD-spelaren m.m


Efter middagen så gick vi iväg med matte och när vi kom tillbaka på kvällen så var vi dödströtta! Matte säger att hon nog aldrig har sett oss så trötta, vi låg pladask på golvet alla tre tills det var dags för den sista promenaden (vid 23-tiden)!

Idag på förmiddagen så var vi också ute och tränade istället för inomhus.
Efter lunch gick vi iväg och lämnade Ruben som skulle till sin frisör. Vilken tur för honom att han får klippas eftersom vi alla tre tycker att det är väldigt varmt! Fast jag hoppar ju i snön och i alla vattenpölar för att svalka av mig!


När vi hade lämnat Ruben så gick vi hem en sväng och sen gick vi ut igen.
Nu tränade vi inte alls utan vi bara gick omkring på såna ställen så att jag kunde få vara lös och springa av mig.


När vi hade kommit hem på eftermiddagen (utan Ruben) så hade vi varit ute i nästan fyra timmar! Matte trodde att jag skulle vara trött, men inte då! Som tur var så gick vi ut igen så fort vi hade ätit, vilken tur att matte älskar solen så att vi får vara ute så mycket! Jag lekte med två av mina grannar, två flickor i 9-årsåldern, och det är så kul med barn.


Jag och Paula fick också söka godis ute i gräset, men Paula gav upp efter en stund eftersom hon blev så varm. Och hon som kommer ifrån Spanien!


När vi var ute så ringde Rubens frisör och sa att hon var på väg med honom och vi tog emot honom utomhus.  Jag blev SÅ GLAD av att se honom igen så jag kunde inte låta honom vara ifred! Jag ville bara leka och leka, men Ruben ville bara gå hem... Fast när vi hade gått in och han hade fått äta så ville han leka med mig!!! Ruben brukar vara helt slut när han har varit och klippt sig så efter någon timme så gick han och la sig och då gjorde jag och Paula också det.


LYCKA

Ovido - Quiz & Flashcards