Alla inlägg den 21 maj 2008

Av Lycka, en servicehund - 21 maj 2008 22:34


Nu på morgonen så var ju Leo hos oss och när vi hade varit ute där vi 7- tiden så satte vi igång att leka. Vi jagade varandra så att mattorna for all världens väg! Det är inte varje morgon man har någon att leka med, Paula och Ruben vägrar att leka med mig så tidigt...


När matte duschar på morgonen så brukar vi ofta vara med henne en stund i badrummet. Idag var även Leo med, så vi var alltså fyra hundar i badrummet!!!


När vi hade varit ute på förmiddagen så fick vi söka inomhus och så fick vi också några paket. Sökningen gick väldigt fort eftersom vi var så många.
Sedan lekte jag och Leo till och från hela förmiddagen. Mest brottades vi och hade dragkamp med mina leksaker.


Efter lunch så gick vi alla iväg med matte till Björkis för att köpa nytt koppel och halsband till mig. Matte kunde så klart inte låta bli att köpa ben åt oss också! På hemvägen så fick vi springa lösa en stund och jag och Leo lekte med mattes vante. Vi tränade också lite inkallning och det gick bra, vi alla kom i full fart!


Sedan när vi kom hem så fick vi alla varsitt ben att gnaga på. Jag och Leo gnagde ibland också på samma ben, i var sin ände...


På kvällen fick vi också söka godis och den här gången gick det ännu fortare.


Hela dagen har jag och Leo varit som fastklistrade vid varandra: vi har nosat och sprungit ute tillsammans, vi har gått bredvid varandra överallt, tittat ut genom fönstret tillsammans, vilat bredvid varandra, lekt och suttit på balkongen. Vi är ena riktiga kompisar! Snart kommer Maggan och hämtar Leo och det kommer att bli tråkigt. Nog för att jag brukar leka med Paula och Ruben också, men inte lika mycket. De blir trötta mycket fortare än Leo! Ja, ja jag kommer iaf att sova väldigt gott i natt...


en lycklig

LYCKA

Ovido - Quiz & Flashcards