Alla inlägg den 8 maj 2008

Av Lycka, en servicehund - 8 maj 2008 17:18



8/5-08
Ja, igår var jag i Vittangi och testades till Assistanshund och det gick bra!
Nu hoppas matte att vi kan börja besöka något boende innan sommaren. Det finns ett äldreboende alldeles bredvid oss och där ska vi förhoppningsvis få komma på besök en gång i veckan.

Efter att jag hade testats så tränade vi oxå. Trots att vi var åtta hundar i ett och samma rum så låg alla så fint och väntade på sin tur! Jag fick träna olika moment till LK1 och det gjorde Paula oxå. Ruben tycker ju inte om att träna bland andra hundar ( förutom med mig och Paula förstås! ) så han fick sitta och titta på. När vi for hem så var jag så trött att jag glömde bort att jag är lite rädd att åka bil och la mig ned.

I förmiddags tränade vi sök inne eftersom vädret inte var det bästa. Efter lunch gick vi med matte till bla hjälpmedelscentralen för att pumpa däcken på hennes rullstol. Förra gången vi var där så blev det något fel med pumpen, den for i luften och lät FRUKTANSVÄRT högt! Idag var jag lite tveksam när vi skulle gå in, förut sprang jag in med glädje, men jag gick iaf in och medans matte pumpade däcken så satt jag still vid hennes sida. Jag var lite osäker, men matte tror att det kommer att gå över eftersom det gick så bra idag.


Precis som på biblioteket, så börjar personalen på hjälpmedelscentralen att känna igen mig och ler så glatt när jag kommer! Dom flesta brukar oxå prata med mig litegrann, men dom är väldigt duktiga som förstår att dom inte ska komma fram och klappa mig och störa mig i mitt arbete.

Innan vi gick hem så var vi ute och gick en stund och jag fick gräva i snön (den lilla som finns kvar). Jag hittade oxå min tross som jag lämnade häromdagen när jag hittade min gamla tennisboll, men den råkade jag glömma i snön igen...

När vi kom hem la vi oss för att vila. I kväll är matte bjuden på middag och vi ska åka dit allihop. Då får jag träffa en av mina hundkompisar, Moa.
Vi får väl se hur mycket vi busar i dag!


LYCKA

Ovido - Quiz & Flashcards