Alla inlägg den 2 maj 2008

Av Lycka, en servicehund - 2 maj 2008 20:59


2/5-08

På förmiddagen så var vi ute länge eftersom det var så fint väder. Det är så väldigt mycket att lukta på nu när gräset kommer fram, så vi strosade runt för oss själva ett bra tag. Sen tyckte jag att det blev tråkigt, så då fick vi söka. Matte hade oxå tagit med sig min dummy så jag fick springa efter den. I dag tränade vi inte heller inomhus före lunch eftersom vi gör det utomhus istället pga att har varit så varmt och soligt.


Efter lunch gick vi med matte och handlade mat. Nu har jag blivit riktigt duktig när jag ser andra hundar, jag brukar knappt titta på dom (om dom inte går alldeles bredvid oss, förstås! ).


När vi kom hem så träffade jag min granne och vi lekte med varandra en lång stund. Först jagade vi varandra i full fart och sedan låg vi och brottades och bet varandra i struparna! 


Jag har blivit alldeles besatt av att bära tidningen från kiosken! Om mattes assistent bär den och matte glömmer att säga till assistenten att ge den till mig, så tar jag den själv! Det är tom så att om jag möter en person som bär en tidning så kan jag försöka ta den... Tur att alla människor är så glada och trevliga när dom ser mig så att dom bara tycker att det är charmigt!!!


På eftermiddagen hade matte tvättstuga så vi hann inte göra så mycket mer idag. Vi hade iaf tid att träna lite hopp. Matte har skaffat en rockring som vi ska hoppa igenom. Det var väldigt längesedan vi gjorde det så det gick sådär...Jag tyckte att den var läskig (det är över ett år sedan sist jag hoppade genom en rockring) och vägrade att ens GÅ igenom den.


Ruben tyckte oxå att det var läskigt först, men han gick genom den några gånger och sedan hoppade han. Paula hade som vanligt inga problem, utan hoppade direkt när matte sa "hopp". Nu ska jag och Ruben få träna det här mycket så att vi så småningom klarar av det.


LYCKA

Ovido - Quiz & Flashcards