Direktlänk till inlägg 15 maj 2008

Väldresserad matte ;-)

Av Lycka, en servicehund - 15 maj 2008 21:52


Efter förmiddagens sökträning så fick vi träna "varsågod". Vi tränade också "kryp".

Efter lunch hade matte pappersarbete att göra (hon förbereder klickerkursen) så det blev inte så mycket för oss. När hon var färdig så fick jag pälsvård. Jag har kommit in i fällperioden nu och  det yr hår! Jag ääällsskaaar pälsvård, det är så skönt och jag får aldrig nog!


Sedan gick vi ut. Först fick vi söka godis ute på gräsmattan. Jag fortsatte att söka fast matte sa att det var slut och gick därifrån... Fast jag håller ju alltid koll på matte, så hon hann inte så långt så sprang jag i kapp henne, Ruben och Paula (dom två är alltid alldeles i närheten av matte fast dom också springer lösa!).


Efter det så gick vi till en gammal sandlåda (det är bara sanden kvar) och där fick jag gräva! Jag gräver och gräver och sedan lägger jag mig i gropen.
Sedan gick vi in och åt middag. Efter det for matte på något möte så fick vara själva en stund, suck!


Direkt när matte kom tillbaka så gick vi ut en sväng. När vi kom in så trodde matte att vi skulle vara trötta, vi brukar vara det när vi varit själva, men det var vi inte. Vi ville träna! Jag gick och satte på cd-spelaren hela tiden och Paula och Ruben satt och stirrade på matte så att hon skulle hitta på något... Och väldresserad som hon är så fick vi träna!


Paula och Ruben backade. Jag fick börja med att dra i kylskåpsdörren.
Sedan fick jag och Ruben stänga dörrarna i köket och vi tävlade nästan vem som var snabbast! Efter det öppnade Paula och Ruben boken och stängde kökslådan. Dom gjorde det tillsammans! Jag fick också börja träna på att stänga lådan. Jag har gjort det någon gång förut för länge sedan så jag började genast att peta på lådan med nosen. Nästa steg är att jag ska trycka hårdare så att den åker igen litegrann.


Idag lyckades jag med att  hämta  tjänstetäcket  från hallen, när matte satt i köket och gav mig kommandot!!!


Ja, när vi hade fått träna en stund så kom vi till ro...


LYCKA

 
 
Ingen bild

Leo

15 maj 2008 22:38

Ja,du...här ligger man då i lä då det gäller träning!
Vet du vad? Jag blir nästan lite matt, av att läsa ALLT ni tränar..
Vi har nu för andra dagen kunnat ta oss ner till bäcken, eftersom det varit så mkt snö - och idag var jag tvungen att hoppa i det iskalla, strömmande vattnet för att hinna rädda en pinne jag tappat!
Det var min träning...:-)
Nu är breven till institutionerna skickade; så snart väntar nytt jobb för dig :-)

 
Ingen bild

Lycka

16 maj 2008 12:49

Ja, det "värsta" är ju att vi är så vana att träna så mycket så vi blir så rastlösa om vi inte får det vi brukar!
Det ska bli spännande att få börja jobba på något ställe!
Aston älskade ju det!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lycka, en servicehund - 3 juni 2010 10:51

Jag har en NY BLOGG, den hittar du här: http://www.lyckasblogg.blogspot.com   Det var min gammelmatte, UllaBritta på Trollsången, som först gjorde en hemsida åt mig, och som sedan började hjälpa matte att publicera min text och mattes bilder i en...

Av Lycka, en servicehund - 2 juni 2010 18:55

Nu har Mixa varit hos oss i fem veckor och det går fantastiskt bra! Både jag och Ruben gillar henne skarpt och har accepterat henne fullt ut och alla som träffar henne blir förtjusta!      Ruben och Mixa har funnit varandra och ligger och vilar...

Av Lycka, en servicehund - 1 maj 2010 13:00

Nu är jag tillbaka i bloggvärlden och det har hänt massor under dessa månader; både tråkiga och bra saker!    Hela vår nya familj Först av allt så vill jag berätta dom tråkiga nyheterna: vår lilla Paula fick sin cancerdiagnos för två veckor ...

Av Lycka, en servicehund - 17 januari 2010 16:53


       Hej! Nu har jag bestämt att ha ett blogguppehåll! Matte säger att vi inte riktigt har tid, utan ska ägna den tiden till annat! Fast jag återkommer så småningom, säkerligen i februari. Då har jag ju också hunnit varit på inofficiell ut...

Av Lycka, en servicehund - 15 januari 2010 19:11

  Igår, torsdag, så skulle vi träffa Barbro på stan så vi promenerade upp. På hemvägen så fick Ruben värsta rycken, och bara sprang och sprang! Och nu när det är mycket varmare ute än det var för ett par veckor sedan, så vill han gå. Han sitter int...

Ovido - Quiz & Flashcards