Alla inlägg den 2 december 2008

Av Lycka, en servicehund - 2 december 2008 10:22


Igår var ingen höjdardag för oss hundar! Inte under dagen iaf, eftersom det var möte och matte inte hade någon tid för oss... Matte var även "insnöad" på förmiddagen, så vi fick bara ta en snabbrastning med mattes assistent.  Nåja, man dör inte av att ha EN tråkig dag!


Fast på eftermiddagen var det ju dags att åka till boendet. Och matte hade med sig min nya bollslunga, kul! Igår var vi lite tidiga, så vi gick iväg med matte till en parkering och så fick jag springa och hämta bollen, som ju far iväg med väldans fart!


Paula och Ruben strosade runt och nosade medans jag lekte.
 

Sedan kom ju min deltagare ut och det blev som vanligt glada tillrop från henne och full fart, mot henne, från min sida!!! Nu blir Paula och Ruben också glada när de ser henne och hon tycker också att det är roligt när de följer med. Ruben har lyckats totalcharma henne, han brukar göra det med människor! Han märks inte så mycket, men han har något visst, när man väl lär känna honom!


Vi promenerade sedan iväg till en skolgård där deltagaren fick bollslungan och kastade iväg bollen åt mig. Oh, så kul vi hade! Och jag kommer direkt tillbaka med bollen och släpper den, efter att jag har tuggat lite på den!
När vi hade lekt en stund så tog vi en promenad. Min deltagare hade haft en dålig vecka, men berättade att hon mår så bra när vi kommer dit. Hon tycker att det är så trevligt att leka, träna och promenera. Och vi (matte, jag, Ruben och Paula) tycker detsamma! När vi hade promenerat så gick vi in en stund och vem dyker upp då; Jo, Leo, min favoritkompis! Tyvärr var det ju inte läge för oss att leka, men det var trevligt att träffa honom!


Nästa måndag så ska matte på möte, men vi kommer att åka till boendet på torsdag istället, inte vill vi ju missa någon vecka!


LYCKA

Ovido - Quiz & Flashcards