Alla inlägg den 14 december 2008

Av Lycka, en servicehund - 14 december 2008 20:18


Igår kväll så var vi ju med matte hos hennes kompisar och jag fick då träffa min kompis Moa. Och det första jag såg var hennes "kotte" (gummileksak)! Den tog jag direkt och sprang runt och skulle visa för alla! Jag har en precis likadan "kotte" hemma, men den leker jag aldrig med...


Idag, har vi haft en lugn och skön förmiddag; Matte har legat och vilat!?! Och vi har legat bredvid henne och det var så skönt!


Sen gick vi ut och tog en rejäl promenad så att vi skulle få röra på oss. Direkt när vi kom ut träffade vi en av grannhundarna som jag brukar få leka med. Det blev direkt dragkamp med mössan och så jagade vi varandra också.


Efter middagsmat och rastning så var det dags att träna. Jag började med att hålla i tidningen och det går utmärkt! Sedan tände jag lampan, tränade på att öppna skåpdörren i köket och hämtade tjänstetäcket. Efter det så stängde jag köksdörren.


Paula städade undan leksaker och idag släppte hon dom i bädden några gånger, utan att själv hoppa i. Sedan stängde hon lådor, tränade positionsväxlingar och "volt".


Ruben började med att träna dirigering och han var jätteduktig; han kastade sig åt det hållet som matte visade! Sedan stängde han lådor, dörrar och så tränade han "buga".


Eftersom vi hade haft en lugn förmiddag så var vi VÄLDIGT entusiastiska! Vi ville inte sluta träna, utan satt och kvar och stirrade på matte länge efter att vi hade slutat träna... Så matte ska låta oss träna lite till lite senare ikväll! Och när matte satt framför datorn så hörde hon ljud från hallen; det var jag som höll på att tända lampan! Det har jag aldrig gjort spontant förut!


Imorgon är det äntligen dags att besöka boendet. Vi var inte där förra veckan pga. att det var så kallt. Men imorgon är det bestämt att vi ska åka dit oavsett hur kallt det är, "min" deltagare talade om för matte idag att hon saknade oss så mycket!


LYCKA

Ovido - Quiz & Flashcards