Alla inlägg den 11 december 2008

Av Lycka, en servicehund - 11 december 2008 21:42


Igår, onsdag, när vi hade varit ute på förmiddagen så fick vi söka godis inomhus; det har blivit en trevlig rutin!


Efter lunch så tog vi en REJÄL promenad! Vi hade på oss våra blinkande halsband och så gott som varje människa påpekade att vi var så fina i våra halsband! På kvällen så skulle matte på möte, igen! Och vi fick åka till moster, igen!


I förmiddags så tränade vi när vi hade varit ute på förmiddagsturen. Jag började med att träna dirigering, det var ett tag sen sist. Matte satte två föremål, ett på var sida om mig, och sedan skulle jag gå mot det håll som matte visade med armen. Det första försöket gick jättebra; jag gick direkt till höger när matte visade och tog även upp föremålet och lämnade det i mattes famn (även om hon inte hade bett mig om det!). Sedan visade matte åt andra hållet, men då gick jag inte fram till det föremålet, utan tittade bara åt det hållet, så jag förstod iaf att jag skulle följa mattes arm. Fast det var bara andra gången jag tränade på detta så matte var nöjd.


Ruben fick också träna dirigering och eftersom han gjort det många gånger under årens lopp så klarade han det galant; rusade direkt åt det hållet matte pekade och petade på föremålen.


Paula tränade positionsväxlingar och hon är, som vanligt, ursnabb på att byta position!


Sedan tog matte fram tvättkorgen för att vi skulle få tömma den. Som vanligt blir det KAOS när vi ska göra detta moment! Vi tycker att det är så himla roligt, så vi hoppar och sliter och drar i plaggen! Matte hinner knappt med att belöna oss!


Senare på dagen så bar jag hem tidningen från kiosken. Och när jag kom in så tränade jag en stund just med att hålla tidningen med störning och det gick bra. Efter det så fick vi alla söka godis.


Efter middagen så var det egentligen meningen att vi skulle besöka boendet, men eftersom det var så kallt så tyckte min deltagare att vi skulle avboka idag.


Då passade matte på att istället gå iväg för att handla. Så jag och Ruben utrustades med fleecesockor (Paula fick inga, hon vägrar att gå när hon har dem på sig) och Ruben även med täcke och så gick vi iväg. Vi gick efter gångbanor så att vi skulle kunna få springa lösa och det behövdes verkligen för min del; matte städade ju tidigare idag så jag hade så mycket energi i kroppen! Jag hoppade upp och ner i snöhögarna!


När vi kom fram till Coop så plockade matte fram filtarna hon hade tagit med åt oss och så fick vi sitta på dem och vänta så det blev inte alls kallt för oss. Sedan när vi gick hem så fick jag bära varor i klövjeväskan.


När vi kom hem så fick vi smaka på diverse godbitar när matte plockade upp och fryste in varor. Det blev både kött och korv för vår del! Vi ääääääälskar när matte har varit och handlat eftersom vi brukar få några smakbitar då...


LYCKA

Ovido - Quiz & Flashcards