Alla inlägg den 7 december 2008

Av Lycka, en servicehund - 7 december 2008 10:49


De senaste dagarna har vi inte tränat desto mer!!! Matte har haft så mycket annat att göra, så hon har inte riktigt hunnit med någon träning.
Fast vi har iaf kunnat följa med henne för det mesta och så har vi promenerat mycket istället. Och så har vi hunnit med lite sökträning.


Häromdagen så var Atlas hos oss någon timme och när moster sedan kom för att hämta honom så fick vi allihop följa med eftersom matte skulle bort.
Sen kom matte och hämtade oss och vi promenerade hem, fast det var riktigt kallt ute!


Matte trodde att Ruben skulle tycka att det var FÖR kallt, men han hade på sig sitt nya, fina och varma fleecetäcke så han trivdes alldeles utmärkt!
Fast vi stannade inte och luktade på någon kissfläck så särskilt länge, eftersom det då blev det så kallt om tassarna...


När jag häromdagen bar min klövjeväska så hoppade jag ändå upp och tryckte på övergångsställsknappen! Matte bad mig inte göra det eftersom jag ju hade väskan på mig (och redan alltså jobbade!), men jag gjorde det iaf! Det var som nyligen, när jag bar väskan och tidningen samtidigt! Ja, ja, man är ju tjej och kan alltså göra flera saker samtidigt...


Idag, söndag, så var mattes kompisar och hälsade på. Jag blev, som vanligt, överlycklig när det kommer folk och ville, som vanligt, hålla något i munnen och visa åt dom! Jag fick en av deras vantar och sprang runt och visade stolt upp den, speciellt till deras hund (MIN kompis!).


Imorgon blir det ju inget besök på boendet eftersom matte ska på möte, men det blir ju på torsdag istället! När matte är på möte så ska vi vara hos moster. Fast jag börjar tycka att Atlas är lite jobbig, han vill busa HELA tiden! Matte säger att han är som jag var, i den åldern... Fast jag tycker om att leka med honom utomhus, för då kan vi springa och jaga varandra!


LYCKA

Ovido - Quiz & Flashcards