Alla inlägg den 9 december 2008

Av Lycka, en servicehund - 9 december 2008 21:02


Igår, måndag förmiddag så tränade vi alla tre på positionsväxlingar. Vi fick också söka godis i lägenheten.


När vi var ute på dagen så kom Maggan körandes i sin bil. När hon hade kört förbi oss och parkerat på parkeringsplatsen så gjorde jag något jag aldrig har gjort förut; jag sprang efter bilen upp på parkeringsplatsen för att hälsa på Maggan! Matte och Maggan funderade på om jag kände igen billjudet eller om jag kände igen lukten av Acke och Leo?!? Jaja, det kan de ju fundera på!


Vi har också varit på Björkis och köpt ett blinkande halsband åt Paula. Jag och Ruben hade redan varsitt sådant. Det är alltid lika trevligt att vara där; man blir bjuden på godis och så brukar matte oftast köpa med sig ben hem, det gjorde hon även igår.


På eftermiddagen tränade jag på att hålla tidningen. Det börjar ju närma sig mitt sluttest så det måste fungera! Nog för att jag bär hem tidningen från kiosken då och då och det brukar inte vara några problem, men matte vill vara på den säkra sidan!


Paula och Ruben fick träna på att trycka på lampknappen; alltså, den "lösa", som jag också har tränat på förut. Fast de kommer ju aldrig nå upp till den "riktiga" lampknappen, men det är ju aktivering!


På kvällen så skulle ju matte på möte så då kom moster och hämtade oss. Paula ville INTE följa med, så moster fick ta koppel på henne och dra med henne! Oftast är det Ruben som strejkar, men han var först ut igår. När vi kom till moster så var det redan tre hundar där; Branny, Atlas och Alissa! Så det blev full fart! Fast Atlas och Alissa var lite trötta eftersom de redan hade busat tillsammans. Inomhus var vi lugna, men så fort vi fick gå ut på bakgården så började vi leka!


Idag, tisdag, så tränade vi sök. Vi fick också några paket. Och vi tycker att det är sååååå jobbigt att vänta medan de görs iordning!


Efter lunch var vi med matte på stan. Vi hade alla på våra blinkande halsband och såg ut som värsta discohundarna! Det var flera människor som gav komplimanger till oss, om våra fina halsband!


Och på kvällen så var det ju dags för Brukshundklubben. Idag var det dags att träna "Stå" och "Stanna kvar". Hundarna skulle stanna kvar i olika positioner; Stå, ligg och sitt. Och som vanligt var både barn och hundar jätteduktiga och tränade flitigt! Ett av de yngre barnen tränade också med mig och Paula. Och Ruben satt som vanligt i mattes famn!


Vi avslutade med att fika allesammans, både de yngre barnen och "mattes" nya ungdomar. Nu var det sista gången för det här året och vi börjar igen den 20:e januari. Så nu blir det julledigt några veckor!


LYCKA

Ovido - Quiz & Flashcards