Alla inlägg den 13 december 2008

Av Lycka, en servicehund - 13 december 2008 18:47


Igår förmiddags, när vi hade varit ute så tog vi ett träningspass. Jag började med att träna dirigering; nu följde jag mattes armdirigering jättebra! Snart ska jag få börja träna på längre avstånd. Ruben fick också träna dirigering och han ska också få börja träna på längre avstånd. Paula tränade med träapporten, men hon vill forfarande inte riktigt hålla i den. Sedan tränade vi på att krypa och "varsågod".


Efter lunch så var vi ute och gick, gick , gick.... Matte hade massor med ärenden att göra och vi hängde ju med! Det var mulet ute och snöade lite grann, så det var inte lika kallt som det har varit. Vi slapp både sockor och täcken!


Och som jag har berättat tidigare så gör jag mina arbetsuppgifter; trycker på hissknappen, hämtar posten m.m Nu funderar matte på att börja lära mig  någon ny arbetsuppgift, men hon vet inte riktigt vad än. Hon får fundera på vad hon skulle behöva ha hjälp med, av mig!


På kvällen hade matte tvättstuga så vi fick nöja oss med att söka godis och öppna paket.


Idag, lördag, så var vi så trötta på förmiddagen och låg bara och sov... När vi vaknade till liv så gick vi ut och när vi kom in tränade vi en liten stund. Det blev positionsväxlingar för mig och Paula. Ruben tränade "buga" och han har blivit så duktig på det; han böjer sig riktigt "djupt"! Sedan fick vi avsluta med att söka godis.


Ikväll ska matte iväg och dricka glögg och vi ska naturligtvis få följa med!
Så någon mera träning blir det inte idag.


LYCKA

Ovido - Quiz & Flashcards