Alla inlägg den 19 december 2008

Av Lycka, en servicehund - 19 december 2008 20:04


I morse så kom Atlas till oss igen, sista gången för den här gången. Och vi har såklart haft roligt tillsammans, som vi brukar. Annars har det varit en lugn dag; matte har suttit och planerat vårterminen för ungdomarna på Brukshundklubben. Hon har planerat varenda vecka fram till juni, då det är avslutning innan sommaruppehållet.


Sedan var det tvättstuga och när matte var färdig där så tränade vi en stund. Vi började med att öppna paket och sen fick vi allihopa träna "Varsågod". Jag tränade sedan på att hålla tidningen och nu ska jag, i samrådan med Maggan lägga upp den i mattes knä. En bra ide tycker matte!
Jag vill ju "automatiskt" lägga upp allt i knät! Sedan tände jag lampan, nu med min kära tennisboll som belöning och den har mer betydelse för mig än godis.


Ruben fick träna "Putta boll", positionsväxlingar och "Buga". Paula började med att träna "Hopp". Sedan tränade hon "Kryp" och "Putta boll".


Nu i dagarna har matte mycket att göra så det kommer nog inte bli tid för speciellt mycket träning för oss! Och vi kommer att åka till Kangos för att fira jul, tillsammans med moster, Pontus, Mommo och Atlas.


Matte tror att jag och Atlas nog kommer att vara ute och leka mycket tillsammans. Det finns en stoooor tomt där vi kan springa helt fritt!!!


Så nu tar jag en paus från bloggen och återkommer efter jul.
God jul och gott nytt år önskar jag, Paula, Ruben och matte!

Ovido - Quiz & Flashcards