Direktlänk till inlägg 21 oktober 2008

Atlas och jag river delar av lägenheten...

Av Lycka, en servicehund - 21 oktober 2008 20:42


Igår, måndag, så kom Atlas till oss vid lunchtid. Åh, vad roligt! Han ska vara med oss några timmar varje dag den här veckan. Vi lekte som tokar, men efter ca. 20 minuter så blev jag less och gick och la mig. Matte trodde inte sina ögon! Håller jag redan på att bli gammal!?! Som tur var så hade vi ju varit och köpt älgben härom veckan så Atlas fick ett sånt att gnaga på, eftersom att jag inte ville leka.


Tyvärr så hade matte feber på eftermiddagen så vi kunde inte  åka till boendet, vad synd! Nåja, vi åker ju dit nästa vecka!


Vi har också vart och handlat med matte och jag fick bära massor av varor i min klövjeväska. Åh, vad jag tycker om det!


Idag, så kom ju Atlas till oss igen. Och idag så ville jag då leka hur mycket som helst! Det gick så vilt till så att vi rev ner mattes draperi!


Efter lunch gick vi allihop på stan. Vi gick genom skogen så att vi kunde springa av oss ordentligt (Jag och Atlas, alltså!). Vi mötte en tjej som utbrast: "Fyra hundar, och alla kan vara lösa! Och vad söta dom är!"


På kvällen så for vi till Brukshundklubben. Vi började inomhus där vi gick igenom momenten som barnen och deras hundar skulle träna på sedan, tex. "hålla fast", "budföring" och musmattan. Jag och Paula fick demohundar.
Efter det så tog vi våran obligatoriska promenad och sedan gick vi in på plan för att träna. Barnen blev indelade i grupper och fick träna på de olika momenten. Vi var tillsammans med matte i gruppen som tränade "hålla fast".


Vi träffade också Maggan utanför klubben och jag blev som vanligt överlycklig när jag såg henne! Sen försökte jag ta hennes vante, men den ville hon ha för sig själv!


När vi kom hem på kvällen så var vi helt färdiga och gick och vilade direkt! Det var en intensiv dag...


LYCKA

 
 
Maggan

Maggan

22 oktober 2008 07:15

...och Maggan blir överlycklig när hon träffar dig :-)

http://www.arctoshundskola.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lycka, en servicehund - 3 juni 2010 10:51

Jag har en NY BLOGG, den hittar du här: http://www.lyckasblogg.blogspot.com   Det var min gammelmatte, UllaBritta på Trollsången, som först gjorde en hemsida åt mig, och som sedan började hjälpa matte att publicera min text och mattes bilder i en...

Av Lycka, en servicehund - 2 juni 2010 18:55

Nu har Mixa varit hos oss i fem veckor och det går fantastiskt bra! Både jag och Ruben gillar henne skarpt och har accepterat henne fullt ut och alla som träffar henne blir förtjusta!      Ruben och Mixa har funnit varandra och ligger och vilar...

Av Lycka, en servicehund - 1 maj 2010 13:00

Nu är jag tillbaka i bloggvärlden och det har hänt massor under dessa månader; både tråkiga och bra saker!    Hela vår nya familj Först av allt så vill jag berätta dom tråkiga nyheterna: vår lilla Paula fick sin cancerdiagnos för två veckor ...

Av Lycka, en servicehund - 17 januari 2010 16:53


       Hej! Nu har jag bestämt att ha ett blogguppehåll! Matte säger att vi inte riktigt har tid, utan ska ägna den tiden till annat! Fast jag återkommer så småningom, säkerligen i februari. Då har jag ju också hunnit varit på inofficiell ut...

Av Lycka, en servicehund - 15 januari 2010 19:11

  Igår, torsdag, så skulle vi träffa Barbro på stan så vi promenerade upp. På hemvägen så fick Ruben värsta rycken, och bara sprang och sprang! Och nu när det är mycket varmare ute än det var för ett par veckor sedan, så vill han gå. Han sitter int...

Ovido - Quiz & Flashcards