Alla inlägg den 19 oktober 2008

Av Lycka, en servicehund - 19 oktober 2008 21:53


Idag när vi var ute på förmiddagen så hade matte med sig visselpipan, som vanligt nu för tiden! Matte rullade vidare, men jag blev kvar en bra bit bort och höll på att gräva efter sorkar! Då hör jag att matte visslar två gånger och jag lämnar allt det jag håller på med och rusar till matte! Nu är jag verkligen "inkörd" på inkallningssignalen!


När vi kom in så var inte Ruben riktigt nöjd, utan tittade på matte för att uppmana henne att hitta på något roligt för oss. Matte var lite trött så vi fick nöja oss med att hon gömde godisbitar i lägenheten som vi fick söka.
Efter det så var jag och Paula nöjda, men Ruben la sig på soffan för att gnaga på ett älgben.


Efter lunch så tog vi en riktigt lång promenad i det fina vädret. Vi gick förbi stallet och det var massor med hästar ute i hagarna. Vi var alla tre lösa, men ingen av oss hade en TANKE på att gå i närheten av hästarna! Jag tycker nog att de är lite läskiga, så jag reste ragg och skällde lite på dem...


Efter middagen och kvällsturen så fick vi träna inomhus. Först fick vi alla tre några "paket" var, som vi fick öppna. Och Ruben var som vanligt otålig och satt och pep medan matte gjorde iordning paketen!


Sedan fick Ruben och Paula krypa, samtidigt och idag kröp Ruben en bit framåt, utan att lyfta rumpan. Riktigt snyggt!


Efter det tog matte fram tvättkorgen för att jag skulle få tömma den. Och så fort matte satte ner den på golvet så var jag där och lyfte upp plaggen!
Nu ska jag och Paula även få börja lära oss att lägga tvätt I tvättkorgen också.


Ruben ville inte alls ens ta något plagg i munnen idag! Men det har han ju gjort förut, så han har väl någon svacka just nu, i det momentet!


Till sist fick jag träna på att öppna skåpdörren i köket. Än öppnar jag den ju bara en bit, men jag har inte tränat på det så jättemycket den sista tiden.
Paula och Ruben fick stänga lådan i köket, tillsammans eftersom de då får mera kraft och kan stänga den lättare!


Ja, just ja, jag gick också och hämtade tjänstetäcket från hallen och förde den till matte, som satt i köket. Inga som helst problem med det, det går på några sekunder! Och imorgon är det dags att besöka boendet och förhoppningsvis så tar matte med sig en eller två dummysar, så att jag får träna enkelmarkeringar!


LYCKA

Ovido - Quiz & Flashcards