Alla inlägg den 24 oktober 2008

Av Lycka, en servicehund - 24 oktober 2008 11:51


Ja, nu har det inte blivit någon blogg på några dagar, men ibland är det så mycket att det inte finns någon tid eller ork! I alla fall i onsdags, så var vi på Björkis för att köpa ett blinkande halsband till mig. Ibland har matte svårt att se vart jag tar vägen när det är mörkt. Inte för att jag någonsin är speciellt långt borta! Tyvärr hittade vi inget passande halsband, men matte letar vidare. Jag fick iaf bära hem det andra som vi passade på att köpa (bl.a. Frolic). Atlas var inte med oss eftersom moster låg hemma i feber och Atlas då såklart fick vara hemma med henne.


På kvällen for vi till mattes kompisar och då fick jag också träffa min kompis Moa. Vi leker inte så mycket, vi bara "umgås"! Fast det är trevligt det också...


Jag fick smaka på något jag aldrig har ätit förut; klappgröt! Konstigt nog så tyckte jag att det var gott! Fast matte påstår att jag nog bara åt det för att det kom från hennes tallrik!


Igår, torsdag, så tränade jag med visselpipan utomhus. Inkallningen fungerar fantastiskt bra! Jag såg en av mina lekkamrater och började springa mot henne, men när matte visslade så tvärvände jag och sprang till henne istället! Eller, FÖRSÖKTE springa, eftersom det är otroligt halt ute!


Efter lunch så var det dags för matte att städa och vi fick då som vanligt ligga och vänta till hon var färdig, trist!


Men, på kvällen, efter middag och rastning så fick vi träna. Först tog matte fram tvättkorgen så att jag fick plocka ur tvätt. Och jag tog ur plagg efter plagg efter plagg...  Paula och Ruben tränade också på detta moment och båda två drog i tvätten som matte hängde över kanten.


Efter det fick vi alla träna på att hålla träapporten. Jag har ju haft lite problem med detta moment, men nu har det vänt och jag håller till den tills matte klickar; Igår räknade matte upp till ca. 12 sekunder. Ruben håller den också länge, men Paula vägrar. Hon tar bara ett grepp runt den men vill inte hålla i den! Nåja, det kommer väl så småningom, precis som för mig!


Vi fick avsluta med att träna "kryp". DET är ett moment som Paula verkligen tycker är roligt;  hon kryper och viftar på svansen samtidigt...


Moster var fortfarande sjuk igår, så det blev inget besök av Atlas, synd!


LYCKA

Ovido - Quiz & Flashcards