Alla inlägg den 2 oktober 2008

Av Lycka, en servicehund - 2 oktober 2008 14:56


Igår, onsdag, så städade matte hela dagen...


Nu har jag iallafall fått tillbaka HELA min arbetsglädje och energi, äntligen tycker matte! När vi skulle gå ut på förmiddagen så sprang jag före och tryckte på hissknappen! Och sedan tryckte jag även på lampknappen i farstun, det var länge sedan och matte blev överlycklig! Det bästa av allt var att jag tryckte med tassen och inte med nosen som jag helt plötsligt fick för mig att jag skulle göra. Sedan är det ju inte så att jag bara trycker en gång på hiss- och lampknappen, utan jag trycker och trycker och trycker...
Inte förrän vi kliver in i hissen slutar jag!


När mattes assistent senare, på eftermiddagen, höll på att ställa undan disken så drog jag oavbrutet i kylskåpsdörren, såklart fick jag "Bra!" och belöning varje gång! Det är som att det inte går att stoppa mig nu när jag har blivit fri från eksem + löpning...


Eftersom vi inte hade hunnit träna på dagen så gick vi ut på en rejäl långpromenad på kvällen! Det var mörkt men vi alla tre hade blinkande halsband på oss så att vi skulle synas.


Idag, torsdag, så åker jag med moster till mommo i Masugnsbyn. Imorgon är det ju dags att åka till Öjebyn för att röntgas. Eftersom det var meningen att jag skulle åka iväg först imorgon så hade matte, Maggan och moster ju planerat att vi skulle träna landmarkeringar idag också, men vi ska göra det nästa vecka istället.


Jag vet inte om jag kommer hem imorgon eller på lördag, så  jag vet inte när nästa blogg kommer! Matte kommer nog tycka att det blir VÄLDIGT tomt utan mig, även fast hon ju har Paula och Ruben...


LYCKA

Ovido - Quiz & Flashcards