Alla inlägg den 5 oktober 2008

Av Lycka, en servicehund - 5 oktober 2008 19:49


I torsdags åkte jag då hastigt och lustigt iväg med moster till Vittangi för att där träffa mommo och åka med henne hem till Kangos! Jag var där med mommo hela torsdagen och på fredag morgon bar det iväg mot Öjebyn. Resan dit gick jättebra, matte hade inte behövt oroa sig! Jag låg ner mest hela tiden och var inte alls orolig. Matte tror att det beror på att när jag åker i "vanlig" bil så kan jag se ut.


Sedan ögonlystes och röntgades jag. Svaret på röntgen kommer så småningom men svaret på ögonlysningen fick jag direkt; Bra ögon!
På hemvägen sov jag så gott som hela tiden eftersom jag hade fått lugnande medel inför röntgen. Jag och mommo stannade en natt i Kangos. Varje gång vi gick ut så sprang jag iväg till sjön. Dock ville jag inte bada, det kändes lite kallt!


På lördag kom jag hem igen, åh, så glad jag blev! Borta bra, men hemma bäst...


Direkt när jag kom hem så skulle matte iväg och vi följde så klart med! När vi skulle ut efter middagen, så KASTADE jag mig mot hissknappen och tryckte på den, jag tyckte att det var jättekul att få börja jobba igen! Jag tryckte även på lampknappen i farstun!


När vi kom in så var det träningsdax. Vi alla tre tränade på att hålla tidningen. Det går riktigt bra för mig; Jag håller i den fast matte viftar med godis framför nosen och petar på den!


Paula höll också i den en stund, hon brukar annars oftast ta i den och släppa den direkt eller ta den och springa iväg med den... Ruben tar den hittills bara i munnen utan att hålla i den värst länge! Men det kommer nog med tiden, han brukar ju bära omkring på andra saker (när HAN vill alltså!).


Idag, söndag, så var det snö på marken när vi skulle gå ut! Alla vi tre ÄLSKAR snö och blev jättebusiga! Efter lunch så gick vi på en långpromenad. Och på eftermiddagen, efter mat och rastning så tränade vi.


Vi började med att hålla tidningen. Sedan fick jag träna på att öppna skåpdörren i köket.


Paula och Ruben tränade med den lösa lampknappen, båda trycker nu på den med tassen. Jag behöver inte träna med den lösa knappen längre eftersom jag trycker på lampknapparna nu! Idag har vi också fått söka godis inomhus.


Imorgon ska vi vara med Atlas husse hela dagen. Han kommer och hämtar oss redan på morgonen. Matte ska på utbildning. Vi kommer inte att hinna besöka boendet imorgon, men vi kommer att gå dit på onsdag istället.


LYCKA

Ovido - Quiz & Flashcards